Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تماشا کنید:

لکسوس LF-۳۰ به میدان می آید

پنج شنبه | ۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۲:۲۷ | کد خبر: CP- ۱۲۴۰۵ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
لکسوس از نخستین خودرو برقی پهباد گونه و مفهومی خود رونمایی کرد.
به گزارش کارپرس به نقل ازعصر آی.سی.تی، لکسوس در حال آماده سازی به منظور رونمایی از اولین خودرو برقی خود در ماه آینده است. با توجه به این موضوع، تویوتا که شرکت مادر لکسوس محسوب می شود این هفته و در نمایشگاه خودرو توکیو از اتومبیل مفهومی و لوکس خود که تمام ایده های دور از ذهن را در بر می گیرد و حتی شامل واقعیت افزوده نیز می شود، رونمایی خواهد کرد.

لکسوس LF-30  به میدان می آید

مدل الکتریکی LF-30 که ظاهری منشور مانند و جذاب دارد از زوایای براق برآمده زیادی در داخل و خارج خود برخوردار است. طراحی داخلی این خودرو مفهومی بسیار مدرن بوده و صندلی های جلویی به صندلی های هواپیما شباهت داشته و نمایشگر بزرگی در مقابل سرنشینان قرار دارد که با استفاده از آن به امکانات متعددی دسترسی خواهند داشت. شیشه بالای سر سرنشینان عقب نیز دارای کاربردی دوگانه بوده و از فناوری افزوده در آن استفاده شده است که آنها را قادر می کند تا از فناوری ژست های حرکتی برای کنترل امکانات خود استفاده کنند.

سقف این خودرو نیز به شکل شیشه ای بوده و از جلو تا عقب خودرو به صورت یکسره امتداد دارد. لکسوس تصور می کند با استفاده از این نوع سقف شیشه ای به عنوان نمایشگر می توان آسمان پر ستاره و فیلم های مورد علاقه سرنشینان را به نمایش گذاشت و حتی از آن به عنوان SkyGate هم یاد کرد. همچنین سرنشینان خودرو قادر خواهند بود از طریق کنترل صدا یا با کنترل حرکات با SkyGate ارتباط برقرار کرده و به واسطه هوش مصنوعی برای تنظیم دمای هوا، تنظیمات صوتی، رانندگی به دلخواه سرنشینان، مسیریابی و حتی پیشنهادهایی برای فعالیت های پس از رسیدن به مقصد هم بهره برد.

میزان تاری شیشه ها نیز قابل تنظیم بوده و شما می توانید انتخاب کنید که آیا نور از شیشه عبور کند یا به صورت کامل مسدود شود. لکسوس تاکید دارد که این خودرو مفهومی از مواد پایدار مانند فلزات بازیافت شده تولید شده است. به علاوه نمای بیرونی آن هم با نورپردازی پویا تزئین شده است.

لکسوس LF-30  به میدان می آید

شاید لکسوس LF-30 در نگاه اول خودرو بزرگ و سنگینی به نظر نرسد اما این خودرو مفهومی با طول 5059 میلی متر، عرض 1995 میلی متر و ارتقاع 1600 میلی متر در واقع خودرویی بزرگی است که وزنی در حدود 2400 کیلوگرم دارد، البته این وزن به واسطه چهار موتور الکتریکی آن است.

هر کدام از موتورهای الکتریکی به صورت مجزا برای هر محور نصب شده اند و این قابلیت را برای خودرو فراهم می کنند که هم به صورت محرک جلو و هم عقب و حتی چهار چرخ حرکت کند و این وضعیت می تواند بسته به شرایط رانندگی تغییر کند و در واقع قابلیت رانندگی پویا را فراهم خواهد کرد.

از طرفی مجموع قدرت چهار موتور الکتریکی این مدل از لکسوس مفهومی به 536 اسب بخار و گشتاوری در حدود 700 نیوتن متر می رسد. این خودرو می تواند در زمان 3.8 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیومتر بر ساعت برساند و در نهایت سرعت خود را به 200 کیلومتر بر ساعت ارتقا دهد. انرژی مورد نیاز چهار موتور برقی این مدل از باتری 110 کیلووات ساعتی آن تامین می شود که در کف خودرو نصب شده.

شرکت تویوتا نسبت به سایر خودروسازان کمتر از برنامه های آینده خود حرفی به میان آورده است. گرچه می توان تخمین زد که این شرکت در حال گرایش به سمت خودروهای هیبریدی و حتی هیدروژنی است، همان طور که در خودرو مفهومی لکسوس از تمام امکانات در دسترس خود برای ارائه یک خودرو لوکس و مجهز بهره برده است.

 

تصاویر:

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

لکسوس LF-۳۰ به میدان می آید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است