Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سوئدی ها اتوبوس برقی خودران تولید می کنند

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۷:۳۶ | کد خبر: CP- ۱۰۱۳۴ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
ولوو با رونمایی از یک اتوبوس شهری برقی خودران برای نخستین بار این خودرو را در سنگاپور آزمایش خواهد کرد.
به گزارش کارپرس، با توجه به آنکه خودروهای خودران این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی شرکت‌های تولیدکننده خودرو و همچنین غول‌های تکنولوژی برخوردار شده‌اند، خودروسازان بسیاری از جمله شرکت سوئدی ولوو نیز تصمیم گرفته است از یک کامیون مفهومی خودران پرده برداری کند که بدون نیاز به راننده، قادر است مسافت و مسیرهای موردنظر را طی کند بدون آنکه راننده‌ای در کابین جلوی خودرو داشته باشد.

شهر سنگاپور که یکی از شلوغ‌ترین، پرترافیک‌ترین و در عین حال پیشرفته‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که میزبان یکی از محصولات جدید شرکت سوئدی ولوو باشد چراکه سوبرا سورش، رئیس دانشگاه علم و تکنولوژی نان‌یانگ در سنگاپور، امروز سه شنبه اعلام کرده است که با همکاری شرکت ولوو از یک اتوبوس برقی و خودران شهری رونمایی و پرده برداری کرده است تا خدمات و فناوری‌های نوین و جدید را به زیرساخت‌های شهری نیز بیاورند و از آنها برای ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان سنگاپوری بهره بگیرند.

شرکت ولوو که شهرت زیادی در تولید و عرضه اتوبوس و وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در جهان دارد، به نظر می‌رسد که تلاش‌های زیادی برای توسعه و تولید خودروهای برقی و خودران کرده و در این راستا با بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه نیز همکاری‌های متعددی داشته است.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرده است این اتوبوس با ۱۲ متر طول و با ظرفیت ۸۰ نفر مسافر، نخستین اتوبوس شهری برقی و خودران در جهان به شمار می‌رود که در خیابان‌های شهری آزمایش می‌شود.

هاکان آگنوال، مدیر بخش اتوبوس سازی شرکت ولوو در گفتگویی با گزارشگر رویترز اعلام کرده است که این محصول دستاورد بزرگ و نتیجه موفقیت آمیزی برای این شرکت به شمار می‌رود.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سوئدی ها اتوبوس برقی خودران تولید می کنند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است