Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
جالب است بدانیم!

آینده ی حمل و نقل چگونه خواهد بود؟!

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۷:۲۲ | کد خبر: CP- ۶۰۹۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرسگلنوش محب علی:
حمل و نقل از جمله صنایعی است که به سرعت دستخوش تغییرات بزرگی می شود. به لطف نسل جدید وسایل نقلیه می توان از شر ترافیک های سنگین، آلودگی هوا و آلودگی های صوتی و حتی سوانح رانندگی نجات پیدا کرد.
به گزارش کارپرس، از همه مهم تر نسل جدید وسایل نقلیه، به حفظ بیشتر محیط زیست کمک می کند. احتمالا با دیدن فیلم هایی که از آینده خبر می دهند یا خواندن داستان های تخیلی به این موضوع فکر کرده اید که در آینده چگونه جابه جا می شویم.

این سوال که حمل و نقل عمومی در آینده تغییری می کند، یکی از چالش های بحث برانگیز دنیای امروز است. سیستم های حمل و نقل عمومی در آینده ای نه چندان دور، تغییرات اساسی خواهند کرد و به عبارتی از قطار های مافوق صوت گرفته تا خودرو های پرنده، انقلابی در این زمینه به وجود خواهند آورد. سیستم های حمل و نقل خودکار نسل آینده ابزار های جابه جایی خواهند بود. نشریه clesdedemain مربوط به اخبار آینده، 5 نوآوری را در عرصه حمل و نقل آینده انتخاب کرده است.

هایپرلوپ Hyperloop

jadeh01

سال گذشته، نزدیک به 100 دانشمند و محقق گردهم آمدند تا ببینند چطور می توانند رویای سریال ElonMusk را به واقعیت تبدیل کنند، رویای قطاری شبیه یک کپسول در لوله هوای فشرده شده که 1200کیلومتر در ساعت سرعت دارد. رئیس شرکت تسلا موتورز و SpaceX، مسابقه ای برای تیم های داوطلبی که می خواهند مسئولیت ساخت کپسول قطار هایپرلوپ را به عهده بگیرند برگزار کردند.

ماشین پرنده

jadeh02

رانندگی با یک خودروی پرنده، بدون شک هیجان انگیز خواهد بود و بسیار سریع تر از آنچه شما فکر می کنید امکان پذیر خواهد شد. برای ساخت نخستین نسخه از آن به نام AeroMobil 20 سال تحقیق و پژوهش انجام شد.

در طراحی آن آمده است که جنس آن از کربن و فولاد است، شش متر طول و دو بال تاشو هم دارد. البته این خودرو دو سرنشین دارد. سرعت آن روی زمین به 700 کیلومتر در ساعت و در آسمان به 160 کیلومتر می رسد. ماه مه  سال جاری، سازنده اسلواکی این خودرو آن را از نظر فنی تست کرد که با موفقیت همراه بود.

PRT

jadeh03

مخفف Personal Rapid Transit به معنی حمل و نقل شخصی پرسرعت است. کشور هند نخستین کشوری خواهد بود که از شیوه جدید حمل و نقل، چیزی میان خودروی کابلی، مترو و ماشین شخصی بهره برداری می کند. این کابین ها با کابل های برق برروی یک ریل هوایی کار می کنند.

نکته قابل توجه این است که هزینه تولید و نگهداری آن با هزینه تولید و نگهداری سیستم های حمل و نقل جدید برابر است. کشور هند در حال حاضر مسیر 50 کیلومتری بین دهلی نو و مانسار را به این روش حمل و نقل مجهز کرده است.

اتوبوس های خودران

jadeh04

با افزایش جمعیت شهری، نیاز به روش های جا به جایی مطمئن تر و بی خطر تر و سریع تر هم افزایش  می یابد. اتوبوس های خودران، برای برآورده شدن همین نیاز به سیستم حمل و نقل شهری اضافه می شوند.

شرکت خودروسازی مرسدس بنز، اتوبوس نیمه خودران خود را با نام FuturBus وارد بازار کرد. این اتوبوس با سرعت 70کیلومتر در ساعت در مسیر ویژه حرکت می کند و قادر به تشخیص چراغ های راهنمایی و رانندگی است. همچنین می تواند عابران پیاده و دوچرخه سواران را تشخیص دهد.

دوچرخه خودران

jadeh05

خودرو های بدون راننده را فراموش کنید که دوچرخه های خودران از راه رسید. از آنجایی که دوچرخه سواری با این دوچرخه ها دیگر نیازی به رکاب زدن ندارد، دوچرخه سواری با آنها دیگر ورزش نخواهد بود. بایدو، شرکت چینی رقیب گوگل، در حال تولید و توسعه دوچرخه های هوشمند و متصل به اینترنت است.

این دوچرخه به چند سنسور مختلف مجهز شده است تا به کمک  آنها مسیر های نسبتا پیچیده را با شناسایی موانع طی کند. نسخه اول آنها تحت نام Dubike، مراحل مقدماتی تست جاده را آغاز کرده است. البته برای تردد آنها در خیابان ها، لازم است نرم افزار های تلفن های هوشمند، نقشه راه ها را ارتقا دهند و قوانین سختگیرانه ای برای آنها در نظر گرفته شود. کشور چین، قصد دارد 551 میلیون دوچرخه خودران در کشور تولید کند.

مترجم: گلنوش محب علی

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آینده ی حمل و نقل چگونه خواهد بود؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است