Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

هواپیماهای الکتریکی در راهند!

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۷:۱۸ | کد خبر: CP- ۵۹۱۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
دولت نروژ در نظر دارد برای جلوگیری از گرمای جهانی و آسیب به طبیعت، در آینده، حمل و نقل هوایی خود را به صورت الکتریکی انجام دهد.
به گزارش کارپرس، تعداد معدودی از شرکت‌ها امیدوار هستند که در آینده، تحول الکتریکی خودروها، آسمان‌ها را نیز فرا بگیرد و صنعت را در توسعه چشمگیر سفر و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای یاری دهد.

تاثیر حمل و نقل هوایی بر گرمای جهانی از راه انتشار دی‌اکسید کربن و مواد دیگر از جمله اکسید نیتروژن و بخار آب، حدود پنج درصد تخمین زده شده است.

براساس اطلاعات "انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی"(IATA)، در صورتی که اقدامی در این زمینه صورت نگیرد، همان‌گونه که انتظار می‌رود تا سال 2036 تعداد مسافران تقریبا دو برابر می‌شود و تاثیر پروازهای هوایی بر جو نیز افزایش خواهد یافت.

به عبارت دیگر، هدف صنعت هواپیمایی این است که تا سال 2050، سطح انتشار گاز دی‌اکسید کربن را به نیمی از سطح سال 2005 کاهش دهد.

کتیل سولویک اولسن (Ketil Solvik-Olsen)، وزیر حمل و نقل نروژ که اخیرا میزبان کنفرانسی در شهر اسلو، پایتخت نروژ بود، گفت: بسیاری از افراد فکر می‌کنند حمل و نقل هوایی باید کنار گذاشته شود به این دلیل که ما هرگز نمی‌توانیم با انتشار گازهای گلخانه‌ای و سروصدا کنار بیاییم اما این رویکرد منسوخ شده است.

نروژ، بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز در اروپای غربی و پیشگام در حوزه حمل و نقل الکتریکی است. هدف نروژ از ثبت همه وسایل نقلیه جدید، عدم انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2025 است. این کشور نخستین کشتی الکتریکی را نیز در اوایل سال 2015 راه‌اندازی کرد.

کشور پادشاهی نروژ، پس از زمین و آب، به آسمان روی آورده است تا همه پروازهای کوتاه را تا 20 سال آینده، با استفاده از الکتریسیته انجام دهد.

دگ فالک پیترسن (Dag Falk-Petersen)، رئیس شرکت هواپیمایی دولتی اوینور  (Avinor) گفت: من هیچ شکی ندارم که انرژی در نروژ تا سال 2040، به طور کامل با برق تامین خواهد شد.

شرکت هواپیمایی ویدروئه (Wideroe Airlines) در نروژ نیز در نظر دارد تا سال 2030، خطوط هوایی خود را به هواپیماهای الکتریکی مجهز کند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هواپیماهای الکتریکی در راهند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است