Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تعامل جاده و خودرو؛

نورپردازی هوشمند گامی به سمت شهر پایدار

یکشنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۷:۱۲ | کد خبر: CP- ۵۳۰۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
نور‌پردازی هوشمند زمینه حرکت به سمت شهر هوشمند را فراهم می‌کند. شهر اسلو به منظور رعایت کردن دستور‌العمل‌های اروپایی جهت کاهش مصرف انرژی و انتشار دی اکسید کربن به یک راه‌حل نور‌پردازی خیابان نیاز دارد.
به گزارش کارپرس، پایتخت نروژ همچنین به دنبال آن بود که هزینه‌های عملیاتی نور‌پردازی خیابان را کاهش دهد، ایمنی رانندگان و عابران پیاده را تضمین کند، و نظارت و کنترل از راه دور را امکان‌پذیر سازد. این شهر به دنبال یک روند جهانی، تصمیم گرفت از نور‌پردازی هوشمند به عنوان پلت‌فرمی برای سایر خدمات مربوط به اینترنت اشیا استفاده کند.
 
اسلو به عنوان بخشی از سیستم نور‌پردازی هوشمند شهر، پایه‌های نگه‌دارنده مکانیکی در 55000 چراغ خیابانی را با پایه‌های نگه‌دارنده الکترونیکی که با استفاده از فناوری خطوط برق موجود و با استفاده از فناوری شرکت کالیفرنیایی اشلون ارتباط برقرار می‌کنند، تعویض کرده است.

اشلون شرح داد که این سیستم، از راه دور بر چراغ‌ها نظارت و آن‌ها را کنترل می‌کند، و نور آن‌ها را بر اساس ترافیک، آب و هوا و نور موجود، تنظیم می‌کند. همچنین رفتار لامپ را تحلیل و خطاهای لامپ را شناسایی می‌کند.
اسلو یک سیستم نور‌پردازی هوشمند اشلون مبتنی بر شبکه عامل محلی (LONWORKS)، با یک معماری باز که امکان همکاری تولیدکنندگان متعدد را فراهم می کند، را انتخاب کرده است.

این پروژه شامل تعویض پایه‌های نگه‌دارنده مکانیکی قدیمی و نا‌مناسب در 55000 منبع روشنایی خیابان‌های شهر با پایه‌های نگه‌دارنده الکترونیکی بود که با استفاده از فناوری خط نیرو شرکت اشلون از طریق خطوط نیرو موجود ارتباط برقرار می‌کنند.

این سیستم توسط کونگسبرگ آنالوجیک، که در زمینه راه‌حل‌های مدیریت انرژی مبتنی بر شبکه عامل محلی متخصص است، و شرکت راه‌حل‌های نور‌پردازی هلندی، فیلیپس لایتینگ، یکپارچه شد.

سرور‌های هوشمند اشلون که به عنوان کنترل‌کننده‌های بخش عمل می‌کنند، منابع روشنایی خیابان را مدیریت و برای برقراری ارتباط با مرکز نظارت شهر از شبکه داده تلفن همراه استفاده می‌کنند. سرور‌های هوشمند مقدار انرژی را که منابع روشنایی خیابان استفاده می‌کنند و مدت زمانی که آن‌ها دوام می‌آورند را ثبت می‌کنند و گزارش می‌دهند، اطلاعات را از سنسورهای ترافیک و آب و هوا جمع‌آوری می‌کنند و برای محاسبه دسترسی نور طبیعی از خورشید و ماه از یک ساعت نجومی داخلی استفاده می‌کنند. از این داده‌ها برای کم کردن خودکار نور برخی یا تمام منابع روشنایی خیابان استفاده می‌شود.

این ویژگی اجازه می‌دهد تا شهر اسلو در مقادیر قابل توجهی از انرژی صرفه‌جویی کند، همچنین عمر لامپ را افزایش می‌دهد، و در نتیجه هزینه‌های تعویض و جایگزینی را کاهش می‌دهد.

کارکنان شهر به منظور کنترل از راه دور لامپ‌ها، تجزیه و تحلیل رفتار آن‌ها و شناسایی هر گونه شکست و خرابی لامپ، از نرم‌افزار نظارتگر شرکت استریت لایت ویژن استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین برای اندازه‌گیری و نمایش مصرف انرژی از نرم افزار فیلیپس استارسنس و استریت لایت ویژن استریت لایت سوئیت استفاده می کنند.

اشلون بیان کرد: “برای شهرها، شهرداری‌ها و شرکت‌های بزرگ، نور‌پردازی محوطه بخش مهمی از پایگاه دارایی راهبردی محسوب می‌شود. امروزه سیستم‌های مدرن نور‌پردازی محوطه تجاری بیشتر از هر زمان دیگری درخواست می‌شوند. سیستم‌های نورپردازی محوطه علاوه بر برآورده کردن هدف اصلی خود،

یعنی روشن کردن جاده‌های تاریک، مناطق پارکینگ و فضاهای عمومی، در رابطه با این که آن‌ها چگونه مصرف انرژی را کاهش می‌دهند، ایمنی را برای هر دو عابران پیاده و رانندگان بهبود می‌بخشند و به عنوان پایه و اساسی برای طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا (IoT) به کار برده می‌شوند، به طور فزاینده‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.”

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نورپردازی هوشمند گامی به سمت شهر پایدار

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است