Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با ارائه ی تکنولوژی جدید؛

هیوندای با با جاگذاشتن کودکان در خودرو مقابله می کند!

پنج شنبه | ۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۷:۳۰ | کد خبر: CP- ۴۰۰۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
مقامات ارشد هیوندای گفته اند که با این روش از مرگ بسیاری از افراد به ویژه کودکان پیشگیری شده و زندگی‌های زیادی را نجات می یابد.
به گزارش کارپرس،در تابستان سال جاری 38 کودک در آمریکا به دلیل گرمای زیاد در اتومبیل‌های پارک شده جان خود را از دست دادند.

این کودکان به دلیل سهل‌انگاری والدین به تنهایی در خودرو رها شده بودند. وخامت اوضاع به جایی رسید که موسسات قانون‌گذاری بر آن شدند که قانونی برای ممنوعیت رها شدن کودکان در خودرو‌ها وضع کنند.

مرگ و میر کودکان در اتومبیل‌های داغ باعث شد تاهیوندایی به فکر فناوری‌ای بیفتد که از مرگ در برابر حرارت بالا پیشگیری کند.

 این سامانه که "هشدار سرنشینان عقب" نام دارد در حین پارک خودرو، هر گونه حرکتی را در صندلی‌های عقب به راننده هشدا ر می‌دهد.


Hyundai teknologi01

 

حرکات در صندلی‌های عقب توسط سنسورها تشخیص داده شده و هشدار از طریق نمایش روی صفحه نمایشگر خودرو به راننده یادآوری خواهد شد.
Hyundai teknologi02

اگر راننده متوجه هشدار صفحه نمایشگر نشده و خودرو را ترک کند، خودرو با فعال کردن فلشر یا صدای بوق توجه راننده و سرنشینان را جلب خواهد کرد. همچنین خودرو در همان زمان به تلفن همراه صاحب خودرو یک پیام امنیتی ارسال می‌کند. تلفن همراه از طریق سامانه ارتباطی بلو لینک هیوندایی با خودرو در تماس است.
Hyundai teknologi03

این خودروساز قرار است این فناوری را در خودروهای مدل 2019 خود به کار برد.

مقامات ارشد هیوندایی در خصوص این فناوری اظهار امیدواری کرده‌اند که با این روش مرگ بسیاری از افراد به ویژه کودکان و حیوانات پیشگیری کرده و زندگی‌های زیادی را نجات دهند.
Hyundai teknologi04

این سامانه هشدار سرنشینان عقب، قدم بزرگی برای هیوندایی برای پیشی‌گرفتن از رقباست. یک گذر کوتاه یا تصور نادرست در خصوص رها کردن کودکان در خودرو در سال‌های گذشته تراژدی‌های تلخ به جا گذاشته و این فناوری نهایت تلاش خود را برای حفظ جان کودکان یا افراد کم توان انجام خواهد داد.

Hyundai teknologi05


منبع: عصرایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هیوندای با با جاگذاشتن کودکان در خودرو مقابله می کند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است