Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پژو صداهای شهری را بازیافت می کنند

پنج شنبه | ۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۱:۴۴ | کد خبر: CP- ۱۲۵۹۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
بیلبورد خلاقانه ای که از آلودگی صوتی برای شارژ اتومبیل های برقی استفاده می کند.
به گزارش کارپرس، به نقل از عصر آی.سی.تی، عبور یک ماشین با صدایی کمی بیشتر از وزش بادی ملایم برای عابران چندان نگران کننده نیست و سکوت نسبی خودروهای برقی یکی از بهترین ویژگی های آنها محسوب می شود. از طرفی ما گاهی به سر و صدای ناهنجار ناشی از بهم خوردن اشیا یا حتی صدای موتورهای سوخت عکس العمل زیادی نشان نمی دهیم و شاید در برخی مواقع اصلا متوجه صداها هم نشویم.

خودروساز فرانسوی، شرکت پژو به منظور تبلیغ برای جدیدترین مدل 100 درصد الکتریکی خود یعنی e-208 و با کمک یک بیلبورد تبلیغاتی واقع در فضای باز، از سکوت به وجود آمده بهترین بهره را خواهد برد. بیلبورد مذکور با استفاده از هزاران سنسور اکوستیک به منظور مهار آلودگی های صوتی شهری و تبدیل آن به انرژی بهره برده و در این صورت می توان از آن برای شارژ خودروهای برقی استفاده کرد.

مسلما این نمونه اولیه است و دارای یک بخش مهم: آلودگی صوتی، انرژی کافی مورد نیاز خودرو را بدون کمک شبکه شهری تامین نخواهد کرد اما با توجه به اینکه طراحی خودروهای برقی با هدف کمک به از بین بردن انواع صداهای شهری است، همچنان یک مفهوم خلاقانه و قابل تامل را به دنبال خواهد داشت.

بیلبورد مورد استفاده شرکت پژو از مفهوم پیزوالکتریک استفاده می کند و بدین معناست که مواد در صورت تحت فشار قرار گرفتن تبدیل به جریان الکتریسیته می شود. در این حالت، ارتعاشات صوتی از سر و صدای شهری ایجاد استرس خواهند کرد.

مدیر بازاریابی و ارتباطات پژو می گوید: این موضوع برای یک برند ضروری است که به واسطه نوآوری در زمینه های جدید برق رسانی وسایل نقلیه، در ساخت دنیای فردا نقش به سزایی داشته باشد. وی افزود: البته هنوز شارژ تمامی وسایل نقلیه امکان پذیر نیست و ما به شبکه شهری نیز نیاز داریم اما این یک شروع بسیار دلگرم کننده است.

این بیلبورد با همکاری شرکت رسانه ای فضای باز Clear Channel ایجاد شده و از 23 تا 30 اکتبر در پاریس به نمایش در خواهد آمد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پژو صداهای شهری را بازیافت می کنند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است