Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

اوکولوس پهبادی ضد پهبادها می سازد!

سه شنبه | ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۲۹ | کد خبر: CP- ۱۲۲۲۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
بنیانگذار شرکت واقعیت مجازی "اوکولوس" با تاسیس یک شرکت جدید اقدام به ساخت پهپادهای دفاعی نوآورانه کرده است که پهپادهای مهاجم را سریعا شناسایی و نابود می‌کنند.
به گزارش کارپرس،  ما تاکنون چند راه حل خلاقانه را برای متوقف کردن پهپادهای مزاحم و جاسوس از جمله طراحی هواپیماهایی برای گیر انداختن آنها در یک تور، اسلحه‌هایی که فرکانس‌های آنها را مختل می‌کند و حتی آموزش عقاب‌ها برای ربودن آنها میان زمین و آسمان دیده‌ایم. اما به نظر می‌رسد "پالمر لوکی" بنیانگذار شرکت توسعه واقعیت مجازی "اوکولوس"(Oculus) معتقد است که این کار نیازمند رویکردی بهتر و کاربردی‌تر است.

وی برای این کار اقدام به تاسیس شرکتی به نام "آندوریل"(Anduril) کرد بر روی ساخت پهپادهایی متمرکز شده است که خود را به پهپاد مزاحم می‌زنند و آن را درهم می‌شکنند.

این پهپادها در صورت شناسایی یک پهپاد جاسوس به هوا بلند می‌شوند و خود را به آن می‌کوبند.

آندوریل با داشتن فناوری نظارت برای مرزهای آمریکا و مکزیک، قبل از هر چیز خود را یک شرکت فناوری دفاعی می‌داند.

در قلب پهپاد جدید این شرکت، برنامه هوش مصنوعی "Lattice AI" است که نرم افزاری است که می‌تواند در دستگاه‌های مختلف مانند برج‌های نظارت، سیستم‌های دوربین یا هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادها تعبیه شود تا بتواند آنها را از تهدید باخبر کند و مزاحمین و جاسوسان را شناسایی کند. این برنامه می‌تواند به عنوان نرم افزاری برای سخت افزار شخص ثالث استفاده شود.

این پهپادها می‌توانند عملیات شناسایی را به صورت خودکار انجام دهند یا در جایی که انسان ابتدا باید اهداف را تأیید کند به صورت دستی هدایت شوند.

شرکت "آندوریل" می‌گوید که می‌تواند چنین تهدیدهایی را در هر محیطی در روز و شب خنثی کند و به گفته لوکی تقریباً همیشه پس از برخورد سالم و زنده می‌ماند و به پایگاه باز می‌گردد.

پالمر لوکی در توییتر خود گفت: بهترین راه برای نابودی پهپادهای سریع مهاجم و متخاصم که توسط انسان‌ها خلبانی می‌شوند استفاده از پهپادهای سریع‌تر است که توسط هوش مصنوعی خلبانی شوند. ایالات متحده نمی‌تواند اجازه دهد آسمان دنیا تبدیل به غرب وحشی شود، توانایی ما برای مقابله با تهدیدهای هوایی در عرض چند ثانیه بخشی از راه حل است.

به گفته بلومبرگ، "آندوریل" در حال حاضر فروش و تحویل پهپادهای خود را به مشتریان نظامی در ایالات متحده و انگلیس آغاز کرده است.

آندوریل می‌گوید به توسعه و بهبود فناوری خود بر اساس بازخورد چندین مشتری که از آنها استفاده می‌کنند، ادامه می‌دهد.

لوکی در توییتر گفت: من به عنوان یک خلبان بالگرد که در حوزه تاکسی‌های پرنده، خودروهای پرنده و پهپاد از نوآوری پشتیبانی می‌کند، معتقدم که تنظیم قوانین سختگیرانه برای پهپادها بهترین راه برای ایمن نگه داشتن آسمان نیست، زیرا جنایتکاران و تروریست‌ها می‌توانند قانون را زیر پا بگذارند، اما نمی‌توانند از سد دفاعی قوی بگذرند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اوکولوس پهبادی ضد پهبادها می سازد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است