Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
براساس قانون؛

در دوره گارانتی برای حمل خودروی معیوب خود پول نپردازید!

پنج شنبه | ۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۰۷:۵۸ | کد خبر: CP- ۲۷۱۴ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
خراب شدن خودروهای صفرکیلومتر و نو به‌ویژه در خودروهای داخلی از تجربه‌های مشترک مصرف‌کنندگان خودرو است. پایین بودن کیفیت برخی خودروهای داخلی موجب شده که مصرف‌کنندگان در مدت کوتاهی پس از تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر خود از کارخانه سازنده با بروز برخی عیوب در خودرو مواجه شوند.
به گزارش کارپرس، این عیوب در مواردی باعث متوقف شدن خودرو و در راه ماندن سرنشینان آن می‌شود که در این موارد قانون‌گذار حقوقی را برای مشتریان قائل شده که کارشناسی و حمل رایگان خودرو تا تعمیرگاه و همچنین تعویض قطعه و رفع عیب رایگان در دوره گارانتی، از جمله آن است.

در این زمینه در تبصره ماده ۲۰ اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تاکید شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است در دوره تضمین (گارانتی)، هزینه‌های بارگیری و حمل خودروهای در راه مانده و غیر قابل تعمیر به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش را (به استثنای موارد تصادفی که ناشی از عیوب سایر قطعات و مجموعه‌های خودرو نباشد)، تقبل کند".

بنابراین اگر خودروی داخلی یا وارداتی شما در دوره گارانتی دچار مشکل شده و در راه ماندید با شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو تماس گرفته و درخواست خدمات امدادی کنید.

اگر پس از حضور امدادگر در محل و بررسی وضعیت خودرو مشخص شد که رفع عیب نیازمند حمل خودرو به تمیرگاه است شرکت مربوطه موظف است این کار را به صورت رایگان انجام دهد.

دقت کنید که اگر در چنین مواردی امدادگر شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو خواستار دریافت هزینه حمل شد امدادگر مربوطه تخلف کرده است که در این موارد می‌توانید در تماس مجدد با شرکت امداد خودروی تولیدکننده یا واردکننده خودرو موضوع را گزارش و پیگیری کنید.

اما اگر در تماس متوجه شدید که این تخلف سیستماتیک و از سوی شرکت خدمات پس از فروش خودروساز یا واردکننده خودرو است می‌توانید با دریافت فاکتور ارائه خدمات از شرکت مربوطه، به وزارت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی مراجعه و شکایت کنید.

طبق قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت مسوول نظارت بر حسن اجرای قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده و این شرکت‌ها را موظف به انجام تعهدات قانونی‌شان خواهد کرد.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب هیات دولت بوده و اوایل سال گذشته (۱۳۹۵) از سوی معاون اول رییس‌جمهوری برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شد.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

در دوره گارانتی برای حمل خودروی معیوب خود پول نپردازید!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است