Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک عادت ایرانی!

با چه مبلغی خودروی صفرمان باب میل می شود؟

شنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۰۴:۲۵ | کد خبر: CP- ۱۴۶۳ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
بسیاری از ما ایرانی‌ها از قدیم عادت داشته‌ایم، به محض خرید خودروی جدید، تمهیداتی را برای بالا رفتن دوام ادوات و همچنین باب میل شدن خودرو بیندیشیم
به گزارش کار پرس،  برای مثال،‌ روکش صندلی، کفپوش، ضبط و باند و امثال این موارد، پای ثابت‌هایی هستند که بعد از خرید خودروی صفر کیلومتر یا حتی نمونه‌های کارکرده تهیه می‌شوند. با این حال، اگر در بازار بگردید، ادوات متنوع‌تری را هم پیدا خواهید کرد. در ادامه به بررسی 10 نمونه از این قلم کالاها خواهیم پرداخت.

روکش صندلی

به نوشته جام جم ، برای جلوگیری از کثیف شدن تودوزی استاندارد خودرو یا بخشیدن ظاهری بهتر به کابین، بسیاری از افراد به استفاده از روکش‌های صندلی روی می‌آورند. این دسته از روکش‌ها اصولا در انواع چرم، چرم مصنوعی، فوم، پارچه و پارچه جیر تولید می‌شوند و حتی انواع ترکیبی آنها نیز در بازار به چشم می‌خورد. توجه داشته باشید، روکش‌های چرم مصنوعی هرچند شکیل‌تر از انواع پارچه‌ای هستند، اما مشکل عرق کردن در این نوع وجود دارد. همچنین روکش‌های پارچه‌ای دوام و کیفیت خوبی دارند، اما اندکی زودتر از دیگر انواع کثیف می‌شوند. روکش صندلی برای خانواده پراید و پژو از حدود 70 هزار تومان تا بیش از 500 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

دزدگیر

دزدگیر از مهم‌ترین ملزوماتی است که برای یک خودروی تولید داخل باید تهیه کرد. هرچند تقریبا تمام محصولات حال حاضر داخلی از سیستم ضدسرقت ایموبلایزر بهره می‌برند، اما تقریبا هیچ یک از آنها از دزدگیر فابریک برخوردار نیستند و در صورت باز شدن درهای خودرو توسط فردی دیگر، شما متوجه موضوع نخواهید شد. دزدگیرهای موجود در بازار به طور کلی به سه دسته ساده، تصویری و استارتردار تقسیم می‌شوند که هر یک بازه قیمتی متفاوتی دارند. همچنین از برندهای معتبر دزدگیر بازار کشور می‌توان به ایزیکار، مجیکار و چیتا اشاره کرد که نمونه‌های ساده تنها وظیفه باز و بسته کردن قفل، آلارم و در نهایت باز کردن صندوق عقب را دارند. نمونه‌های تصویری، اطلاعات و وضعیت خودرو را روی نمایشگر نشان می‌دهند و در نهایت، نمونه‌های استارتر دار دارای قابلیت استارت خودرو از روی ریموت یا جایگزینی دکمه استارت به جای سوئیچ هستند. دزدگیرهای معتبر در بازار کشور، از حدود 180 هزار تومان تا 5/1 میلیون تومان برای نسخه‌ها و مدل‌های مختلف قیمت‌گذاری می‌شوند.

روکش فرمان

برای خوش دست‌تر شدن غربیلک فرمان، جلوگیری از ساییده شدن عاج غربیلک و حتی دیده نشدن عاج‌های ساییده شده غربیلک در خودروهای دست دوم، از روکش فرمان استفاده می‌شود. روکش‌های فرمان،‌ اصولا از جنس چرم مصنوعی و طبیعی هستند و در سه نوع آماده، نیمه‌آماده و دست دوز در بازار یافت می‌شوند. نمونه‌های آماده، قیمتی حدود 12 تا 50 هزار تومان دارند و خیلی راحت دور غربیلک جا می‌افتند. نمونه‌های نیمه‌آماده، شبیه نمونه‌های آماده هستند ولی باید دور فرمان دوخته شوند که بازه قیمتی 18 تا 50 هزار تومان را پوشش می‌دهند و نمونه دست دوز هم بسته به هنر دوزنده، از حدود 100 هزار تومان به بالا هزینه می‌برد و برای دوخت آن باید غربیلک از روی توپی باز شود.

کفپوش

به طور کلی،‌ کفپوش‌های خودرو به دو نوع تقسیم می‌شوند. نوع اول کفپوش‌های قالبی هستند که کل سطح کف خودرو را در بر می‌گیرند، کابین را از نفوذ آب به داخل مصون می‌دارند و همچنین موجب کاهش ورود صدا به داخل کابین می‌شوند. برای استفاده از این کفپوش‌ها باید تمام ادوات داخلی متصل به کف خودرو مثل صندلی‌ها و کنسول را باز کرد. نمونه دوم نیز فرش‌های مرسوم‌تری است که روی کفپوش فابریک خودرو استفاده می‌شود و موجب کثیف نشدن فرش اصلی خودرو می‌شود. کفپوش‌ها بسته به جنس و کیفیت ساخت، از حدود دستی 30 تا 250 هزار تومان برای خودروهای داخلی و خارجی قیمت‌گذاری می‌شوند.

ضبط و باند

بازار ضبط و باند و به طور کلی ادوات سیستم صوتی خودرو بسیار گسترده است و شما برای رسیدن به صدا و امکانات مطلوب خود، راه بسیار بازی دارید، اما توجه داشته باشید، پیش از هر چیز، شناخت کامل ادوات سیستم صوتی شما را در تصمیم‌گیری بهتر و جلوگیری از ضرر یاری می‌دهد. برای مثال می‌توان گفت، ادوات سیستم صوتی شامل سیستم پخش (هدیونیت)، باند، آمپلی‌فایر، ساب ووفر، سیم پک، کواکسیال، کامپوننت، خازن و بسیاری موارد دیگر می‌شود که هر یک از آنها بحثی مفصل دارند، اما برای خرید یک ضبط و باند ساده از برندهایی مثل پایونیر، کن وود، جی‌وی‌سی، مکسیدر، سونی و آلپاین، از حدود 200 هزار تومان تا چند میلیون تومان می‌توان هزینه کرد.

سر اگزوز

سر اگزوز بیشتر یک آیتم تزئیناتی به شمار می‌رود که می‌تواند در صدای خروجی اگزوز نیز اثر نه چندان زیادی بگذارد، اما توجه داشته باشید که برخی انواع سر اگزوز که دارای توری، شبکه و امثال اینهاست، می‌تواند جلوی مسیر خروج دود را بگیرد و نهایتا برای نفس خودرو تاثیر منفی بگذارد. قیمت سر اگزوزها از 10 تا 100 هزار تومان متغیر است.

رینگ، لاستیک و قالپاق

بسیاری از افراد برای این که خودرویشان تفاوت‌هایی نسبت به دیگر خودروهای مشابه موجود در خیابان داشته باشد، به سراغ رینگ و لاستیک یا حتی قالپاق‌های متفرقه می‌روند. هرچند یک دست قالپاق اسپرت نهایتا 70 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود، اما رینگ اسپرت خودرو بسته به شرکت سازنده، کیفیت ساخت، اندازه و جنس از 400 هزار تومان برای هر دست تا بیش از 10 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. البته معمولا شما با یک میلیون تومان می‌توانید یک دست رینگ اسپرت سایز 14 یا 15 برای خودروهای تولید داخل خریداری کنید.

لامپ

در بازار کنونی لامپ‌های روشنایی چراغ‌های جلوی خودرو به سه دسته هالوژن، زنون و هدلایت تقسیم می‌شوند که نمونه‌های هالوژنی به صورت استاندارد روی اتومبیل‌ها قرار دارند. شما برای افزایش قدرت نور خودرو می‌توانید از هالوژن‌های 100 وات به همراه آفتمات استفاده کنید که هزینه‌ای حدود 30 تا 50 هزار تومان با احتساب اجرت دارد. همچنین چراغ‌های زنون به همراه ترانس 35 تا 100 وات، رقمی حدود 70 تا 300 هزار تومان دارند که بهتر است برای جلوگیری از آزار دیگر رانندگان، پشت لنز قرار بگیرد. در غیر این صورت، خودروی شما از طرف پلیس توقیف خواهد شد. همچنین لامپ‌های زنون دارای عددهای گرمایی مختلفی است که 4300 کلوین آن نوری تقریبا همرنگ لامپ‌های هالوژن عادی دارد. توجه داشته باشید، لامپ‌های رنگ یخی 6000 کلوین زنون موجب خستگی چشم در مسافت‌های طولانی و کور شدن دید شما در مسیرهای خیس خواهد شد. البته ال‌ای‌دی‌های هدلایت که تازگی به بازار داخلی عرضه شده‌اند، نور مناسب و ایده‌آلی دارند، اما قیمت آنها بالاست. توجه داشته باشید، برای اخذ بهترین نتیجه از نور، حتما از آفتمات تقویتی چراغ استفاده کنید.

شیشه دودی

برای دودی کردن شیشه‌های خودرو راه‌های بسیار متنوعی وجود دارد، اما مرسوم‌ترین آنها در بازار کشور ما، استفاده از برچسب‌های دودی است که از حدود 10 تا بیش از 40 درصد تاریکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته توجه داشته باشید، دودی کردن شیشه خودرو تا حدی که داخل کابین دیده نشود، از دید قانون غیر مجاز است و شما باید این موضوع را در نظر بگیرید که در صورت دودی کردن شیشه‌ها باید صورت سرنشینان داخل خودرو بوضوح قابل تشخیص باشد. با این تفاسیر شیشه‌های دودی تا حدود 20 درصد، منع قانونی ندارند.

پرده

پرده‌های جانبی و شیشه عقب خودرو بازاری بسیار متنوع با بازه قیمتی گسترده دارد. برای پرده عقب یک سمند می‌توانید از نمونه‌های 6000 تومانی گرفته تا نسخه‌های برقی 150 هزار تومان به بالا خریداری کنید. همچنین پرده‌های جانبی که برای جلوگیری از تابش شدید آفتاب به بدن سرنشینان در مسافت‌های جاده‌ای طراحی شده‌اند، از حدود 10 هزار تومان برای هر دست قیمت‌گذاری می‌شوند که دارای انواع گیره‌ای و مکشی هستند. پرده‌های نورگیر شیشه خودرو دارای انواع جنس‌های کلفت و نازک با روزنه‌های باز یا بسته هستند.
 
 
منبع : جام جم

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

با چه مبلغی خودروی صفرمان باب میل می شود؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است