Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

الزامات خرید خودرو در شب عید

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۰:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۰۲۱۱ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
تنور بازار خرید و فروش خودرو هر سال در شب عید همیشه داغ بوده است، و در این بین به دلیل عجله خریدار امکان بروز مشکلاتی از جمله موارد قانونی انتقال سند و یا نادیه گرفتن بررسی های فنی خودرو وجود دارد.
به گزارش کارپرس، در این بازار پرهیجان وزنه‌ی ترازو به سمت فروشندگان می‌چرخد، زیرا خودروی خود را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند؛ اما اگر خریداران با حواس جمع اقدام به خرید خودرو نکنند، کلاه بزرگی بر سرشان رفته، هم پول خود را از دست داده و هم تعطیلات عید را در تعمیرگاه‌ها سپری می‌کنند.

از نظر شما برای آن که لذت خرید خودرو ماندگار بوده و زود پشیمان نشویم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

از مسائل فنی چشم‌پوشی نکنید

خرید هیجانی خودرو باعث می‌شود که خریدار بسیاری از عیوب خودرو را نادیده بگیرد. نادیده گرفتن رنگ خوردگی و خط خش‌های بدنه خودرو ضرر قابل‌توجهی را به خریدار وارد نمی‌کند؛ اما اگر این عیوب مربوط به مسائل فنی خودرو باشد علاوه بر هدر رفتن پول، کل تعطیلات عید شما را نیز هدر می‌دهد.

قبل از خرید خودرو حتماً از سالم بودن گیربکس و موتور خودرو مطمئن شوید. بقیه موارد مانند جلوبندی ممکن است با صرف هزینه و چند ساعت زمان رفع شود؛ اما تعمیر گیربکس و موتور علاوه بر هزینه‌بر بودن، بسیار هم زمان‌بر است.

زمان اندک و تعمیرگاه‌های شلوغ را فراموش نکنید

بعد از یک هفته تا ۱۰ روز استفاده از خودروی کارکرده، کم‌کم نواقص فنی آن مشخص شده و پای صاحب خودرو به تعمیرگاه‌ها باز می‌شود. حال هرچه خرید خودرو را به‌روزهای پایانی سال موکول کنید، زمان کمتری برای شناسایی و رفع ایرادات فنی خودرو خواهید داشت. شدت کار تعمیرکاران در روزهای آخر سال بسیار زیاد است و علاوه بر این تمامی قیمت‌ها در این ایام چند برابر می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید خودرو از خدمات کارشناسی خودرو کمک گرفته و از سلامت خودرو مطمئن شوید. در این صورت هم در هزینه تعمیر خودرو صرفه‌جویی کرده‌اید و هم با آسودگی خاطر از تعطیلات لذت می‌برید.

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای کاهش هزینه‌ها در خرید خودرو دست دوم استفاده از کارشناسی خودرو است.

انتقال فوری سند را فراموش نکنید

در روزهای پایانی سال، کلاهبرداران روش جالبی را برای فروش خودروهای مشکل‌دار دارند. آن‌ها از هیجان و اشتیاق خریدار برای خرید خودرو و شلوغ بودن دفترخانه‌ها و سایر مراکز اداری انتقال سند سوءاستفاده کرده و سند را انتقال نمی‌دهند.

فعلاً در ایام عید استفاده کن و بعد از عید سند می‌زنیم» جمله‌ای است که به خریداران گفته و خودرویی که ممکن است از نظر سند مشکل‌دار باشد را صرفاً با تعویض پلاک به فروش می‌رسانند. کم نیستند خودروهای بدون سندی که با سو استفاده از ناآگاهی و هیجان خریدار در بازار شب عید به فروش رفته و در ادامه باعث دردسر خریدار خودرو می‌شود.

احتمال کلاهبرداری در مرحله تنظیم سند و قولنامه را جدی بگیرید

حجم بالای معاملات خودرو در این ایام، فرصت بسیار مناسبی برای سودجویی کلاه‌برداران خودرو فراهم آورده است؛ مثلاً ممکن است از خریدار درخواست کنند که برای سرعت گرفتن فرایند خرید خودرو از قولنامه‌های آماده استفاده کرده و از این طریق بندهایی را در قولنامه و یا سند بگنجانند که در آینده ضرر قابل‌توجهی را به خریدار وارد می‌کند. خریدار مشتاق نیز بی‌خبر از همه‌جا و بدون مطالعه دقیق قولنامه اقدام به امضای آن کرده و به این ترتیب به راحتی در دام می‌افتد.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

الزامات خرید خودرو در شب عید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است