نیم نگاه؛

سیتروئن در تلاش برای ماندن در ایران

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۷:۴۵ | کد خبر: CP- ۶۴۱۳ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
سیتروئن به عنوان یکی از دیرهنگام ترین میوه های برجام خودرویی توانسته است عملکرد بهتری را در ایران و در میان سایر فرانسوی ها، حتا بهتر از هم گروهی خود، پژو رقم بزند.

به گزارش کارپرس، سیتروئن با وجود سابقه ی دیرینه اش در ایران که قدیمی ترین خودروساز اروپایی حاضر در کشور بشمار می رود، در پسابرجام دیر تر از هر خودرو ساز دیگری به ایران وارد شد. اگر چه دیر اما دست پر تر از سایر رقبا و رفقایش!

این روزها دو رویداد مهم برای سیتروئن در ایران رخ داده است! دو رویداد سرنوشت ساز. نخست خروج ترامپ از برجام به عنوان بزرگ ترین چالش برای سیتروئن و سپس تولد رسمی نخستین محصول این شرکت در ایران دو اتفاق مهم برای این خودروساز فرانسوی بشمار می رود. آنچه موقعیت سیتروئن را با توجه به تهدیدات آمریکا بغرنج تر می کند، سرمایه گذاری اش در سایپا-سیترئن است. سرمایه گذاری پر هزینه ای که به گفته ی مدیر ارشد این شرکت در ایران 300 میلیون یورو روی دستشان خرج گذاشته. عددی که با قیمت امروز یوروی رسمی بانک مرکزی حدود 1500 میلیارد تومان ارزش دارد.

به نظر می رسد همین سرمایه گذاری باعث شده است سیتروئن انگیزه ی لازم را برای مقاومت در مقابل تهدیدات آمریکا داشته باشد تا آنجا که "یان مارتین" قائم مقام سایپا سیتروئن با اشاره به تجربه ی خروج پژو از ایران تاکید کرده است قصد ندارند مسیر دشوار بازگشت به ایران را دوباره آزمایش کنند. این مدیر فرانسوی می گوید سیتروئن با هدف ماندن به ایران آمده و در جهت دست یابی به این هدف تلاش خواهند کرد.

مارتین همچنین در خصوص چشم انداز سیتروئن در ایران به آماده سازی مقدمات تولید سالانه 200 هزار خودرو اشاره و تاکید می کند سیتروئن بدنبال کسب بازارهای صادراتی منطقه از مبدا ایران است.

حال باید دید مقاومت این شرکت در مقابل تهدیدات آمریکایی ها جواب خواهد داد و آیا دولت فرانسه در راستای تعهدات خود در برجام حمایت های لازم را از این شرکت خواهد کرد؟! 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سیتروئن در تلاش برای ماندن در ایران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است