Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

کسب و کارهای خودرویی که سکه می شوند!

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۷:۴۱ | کد خبر: CP- ۳۵۲۱ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
سرش اینقدر شلوغه که دیگه کار قبول نمی کنه؛ ولی مشتری اصرار میکنه: "هر جا برم همین طوره؛ کسایی که کاربلدن همیشه سرشون شلوغه، به تازه کارها هم که نمیشه اعتماد کرد". این تصویری خرد از وضعیت کسب و کارهای خدمات فنی خودروست.
به گزارش کارپرس، البته شرایط کلان هم همین وضعیت را اثبات می کند؛ تعداد خودروها و خانواده های صاحب خودرو هر روز بیشتر و تقاضا برای خدمات خودرویی هم بیشتر می شود. با این حال واحدهای عرضه این خدمات کمتر از آن رشد کرده اند. مخصوصا تعداد واحدهای حرفه ای و قابل اعتماد اندک است. دلیل موضوع هم روشن است؛ در گذشته بسیاری از نوجوانان تابستانشان را در کارگاه ها و مراکز خدمات فنی می گذراندند و بعدها بر مبنای همین تجربه های تابستانی کسب و کاری راه می انداختند؛ کسب وکارهایی که بعضا از مهندسان فارغ التحصیل دانشگاه (اگر کاری پیدا کنند) هم پردرآمد تر است. اما حالا کلاس زبان و آمادگی کنکور و تیزهوشان و . . . جای همه این موضوعات را گرفته است.

 امروز در کسب و کار، 4 ایده کسب و کار خودرویی معمولی را معرفی می کنیم تا نوجوانان و جوانان آشنایی اولیه ای برای انتخاب بهتر در مورد آینده داشته باشند. همچنین 4 ایده نوآورانه و استارتاپی در این حوزه را هم معرفی خواهیم کرد؛ ایده هایی که توسط همه قابل پیاده سازی نیست؛ بلکه آن هایی که تجربه شاگردی و کار فنی دارند، به شکل موفقیت آمیزی آن را توسعه خوهند داد.

1. نصب دزدگیر و سیستم صوتی
برای آنها که عاشق برق اند و گریزان از روغن و گریس!
برای راه اندازی یک واحد عرضه خدمات جانبی ایمنی و صوتی اول باید سراغ اتحادیه بروید و بعد از گذراندن استعلامات و مهارت سنجی های مختلف، انتخاب مکان و تایید آن توسط کارشناسان – طبق گفته عضو هیئت مدیران اتحادیه مشهد این فرایند مجموعا حدود یک میلیون تومانی هزینه دارد- کار خود را شروع کنید. حتما باید آشنایی با سیستم برق خودرو، باتری و ... داشته باشید. توانایی و تجهیزات لازم برای نصب انواع دزدگیر و سیستم صوتی از 200 هزار تومان تا 10 میلیون تومان داشته باشید تا بتوانید به انواع مشتری ها خدمات بدهید. اگر خواستید با سرمایه اولیه کم-حدود 5 میلیون تومان- شروع کنید، فقط ابزارآلات ضروری و برخی انواع ساده اما رایج دزدگیر و لوازم صوتی را در مغازه نگه دارید اما ارتباطات کافی برای تهیه سریع هر نوع جنس دیگری را برقرار کنید. سرمایه شما در این کار، تجربه و مهارتی است که آموخته اید و اعتباری که به واسطه کار خوب کسب می کنید. درآمد شما وابسته به مقدار این سرمایه هاست.


 2. عیب یابی و تعمیرات تخصصی
برای آنها که اهل کار فنی اند و آچار به دست
گاهی اوقات عیب یابی خودرو کار چندان سختی نیست؛ بسیاری از مشکلات تکراری اند و تعمیرکار حرفه ای به سرعت مسئله را درک می کند. اما برای اینکه مشتری را بدون جواب نگذارید باید اشراف کامل به جزئیات فنی خودرو داشته باشید. برای این که یک تعمیرکار همه فن حریف شوید و درآمدهای میلیونی کسب کنید دوره های فنی را از دست ندهید. نوجوانان می توانند تحصیل در دوره های مکانیک خودرو یا اتومکانیک را در فنی و حرفه ای یاکاردانش انتخاب کنند و در اوقات فراغت هم کار عملی انجام دهند. اگر این مسیر را طی کنید نه تنها می توانید با یک سرمایه اولیه 5-4 میلیون تومانی کسب و کاری برای خودتان راه بیندازید، بلکه می توانید در نمایندگی های رسمی هم استخدام شوید. یک مکانیک حرفه ای امروزی باید علاوه بر هوش و شناخت دقیق اجزا، شناخت اولیه ای هم از سیستم برقی خودرو داشته باشد تا بتواند مشتری را راهنمایی کند.
 

3. برق کار خودرو
برای آنها که سیم کشی های پیچیده گیجشان نمی کند!
همانند عیب یابی مکانیکی، برق کار هم باید شناخت مناسبی از اجزا و سیستم های مکانیکی و مخصوصا برقی خودرو داشته باشد. علاوه بر آن باید کار با تجهیزات کامپیوتری تشخیص عیوب، دیاگ و
 نرم افزارهای مربوطه را آموخته باشد. برای هر خودرو باید به کاتالوگ ها یا بسته های راهنمای ارائه شده توسط خودروساز هم مسلط شود. یک برق کار حرفه ای می تواند در ماه درآمد قابل توجهی کسب کند. در برخی کشورها درآمد یک مکانیسین برق خودرو تا 5 هزار دلار در سال هم می رسد؛ یعنی بیش از 15 میلیون تومان در ماه. اگر فنی هستید و سیم پیچی های پیچیده گیجتان نمی کند، از همین امروز یک برنامه بلندمدت بریزید و با شاگردی یا انتخاب رشته تحصیلی مناسب، به این حوزه وارد شوید. حرفه ای ها علاوه بر فرصت استخدام در نمایندگی ها، می توانند در کارخانه های خودروسازی نیز استخدام شوند یا اینکه به عنوان مدرس دوره های فنی، درآمدهای جانبی کسب کنند.
 

4. اتاق سازی و یخچال سازی
برای آنها که از فرز و اره و دریل نمی ترسند!
کارگاه های اتاق سازی پر است از ورق های مختلف آهنی و گالوانیزه و ساندویچ-پنل، دستگاه های خم و پرچ، اره های خطرناک روکار و دریل و فرز و البته تجهیزات جوش و رنگ آمیزی. اگر عاشق نقشه کشی و برش و ساخت و ساز هستید، ساخت انواع اتاق برای وانت ها و کامیون ها و همچنین ساخت اتاق یخچالی برای وسایل حمل مواد غذایی، کسب و کاری آینده دار و پررونق برای شما خواهد بود. شما می توانید بعد از فراگرفتن مهارت های لازم، یک کارگاه 100 یا 200 متری در حاشیه شهر دست و پا کنید و با ساخت ماهانه 5 تا 10 اتاق درآمد چند میلیونی کسب کنید. مثلا یک اتاق یخچالی برای نصب روی وانت ،طی یک هفته بسازید و حدود 5 میلیون تومان بفروشید؛ درآمدی که 30 تا 40 درصد آن دسترنج و سود شماست. با توجه به نیاز روزافزون به خدمات حمل انواع مواد غذایی و رشد شرکت های توزیع، این حرفه نیز در آینده پررونق تر از امروز خواهد بود.



منبع: خراسان
 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کسب و کارهای خودرویی که سکه می شوند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است