Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
اشاره؛

چرایی تغییر ساختار در صنعت خودرو ایران

دوشنبه | ۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۰۷:۱۲ | کد خبر: CP- ۲۶۳۴ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
براساس سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اصلاح ساختار صنعت خودرو است.
به گزارش کار پرس، ویرایش دوم سند "اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴" سال ۱۳۹۳ به تصویب شورای سیاست‌گذاری خودرو رسیده و برای اجرا ابلاغ شد.

 براساس این سند وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به انجام اقداماتی برای ارتقای جایگاه صنعت خودرو از جمله اصلاح ساختار این صنعت شده است.

اتحاد استراتژیک، تجمیع یا ادغام شرکت‌های تولیدکننده خودرو با دیگر شرکت‌های داخلی و یا شرکت‌های خارجی با هدف دستیابی به یک تا سه خودروساز بزرگ در مقیاس جهانی، از جمله وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه است.

این در حالی است که در حال حاضر تعداد زیادی شرکت خودروساز کوچک با تیراژهای تولیدی پایین در حال فعالیت بوده و اکثرا نیز به مونتاژ خودروهای چینی مشغول هستند.

در این زمینه ادغام این شرکت‌ها با یکدیگر می‌تواند به تحقق اهداف پیش‌بینی شده در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو مبنی بر ایجاد خودروسازهای بزرگ در مقیاس جهانی کمک کند.

همچنین طبق این سند وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای اصلاح ساختار صنعت خودرو نسبت به اصلاح مالکیت دولت بر سهام شرکت‌های صنعت خودرو مطابق با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اقدام کند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چرایی تغییر ساختار در صنعت خودرو ایران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است