Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
روایتی از نمایشگاه خودرو تهران؛

آفتابی که پس از یازده سال طلوع کرد

دوشنبه | ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۰۵:۱۰ | کد خبر: CP- ۲۳۳۰ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرسبابک چهارباشیان:
مدتی بود پایتخت نشین ها از حضور در یک گردهمایی و نمایشگاه خودروی درست حسابی محروم بودند. نمایشگاهی جدی که بتوان برای آن ساعاتی وقت گذاشت و از تازه ترین های صنعت خودرو، حمل و نقل و صنایع وابسته به آن که در بطن زندگی تک تک ما شهرنشین ها ریشه دوانده است، لذت برد.

کارپرس /  اما سر انجام پس از ۱۱ سال این طلسم با حضور شرکتهای معتبر داخلی و خارجی شکسته شد و این بار نه در نمایشگاه بین المللی و در میان هیاهوی شهری. بلکه با درخشش خودرو ها در شهر آفتاب؛ مرکزی ویژه برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و بدور از قیل و قال شهر، در اتوبان خلیج‌فارس، تهران از یکی از نمایشگاه های باکیفیت خودرویی میزبانی کرد.

ایران خودرو و غوغای ۲۰۰۸

ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودرو ساز داخلی اگرچه در وسعتی کوچک اما با ۲ محصول تازه وارد خود قدم به این نمایشگاه گذاشت. پژو 2008 و پژو508 دو محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو – ایکاپ- هستند که مورد استقبال خیره کننده بازدیدکنندگان نمایشگاه تهران قرار گرفت.

p2008

پژو ۲۰۰۸ قرار است از اسفندماه امسال یعنی تا چند روز دیگر با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی توربوشارژ از نوع PureTech و فناوری توربوشارژ به بازار ارائه شود. توان خروجی این خودرو ۱۶۳ اسب بخار است و به یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته مجهز است. بر اساس شواهد و اظهارات موجود قیمت این محصول را می توان بین 75 تا 95 میلیون تومان تخمین زد.

همچنین محصول اس30 ایران خودرو که برای ورود به ناوگان تاکسیرانی کشور طراحی و تجهیز شده است نیز در غرفه ایران خودرو در معرض دید عموم قرار گرفته بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از آن بازدید کرد.

فروش ۱۹۹ میلیون تومانی رنو کلئوس در اردیبهشت ماه

نگین خودرو در این نمایشگاه با تمام قوا و با غرفه آرایی منحصر بفرد و در حد استاندارهای جهانی پا به میدان گذاشت. طراحان که از پاریس به تهران آمده بودند، تماما به مانند موتور شو پاریس این غرفه را طراحی کرده و با شگفتی های بسیار مانند رنو اسپورت R.S.01 میزبانان بازدیدکنندگان پایتخت بودند.

negin khodro

رنو اسپرت R.S.01 از  یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و ۳.۸ لیتری NISMO بهره می برد که این پیشرانه در خودروی Nissan GT R Nismo نیز استفاده شده است. پیشرانه ای که به  دو توربوشارژر مجهز شده  که می‌تواند قدرتی معادل ۵۵۰ اسب بخار در اختیار مجنونین سرعت قرار دهد که به کمک جعبه ‌دنده‌ی سکوئنشال ۷ سرعته خود، به سرعت ۳۰۰ کیلیومتر در ساعت دست پیدا می کند.

koleos tehrancarshow

رنو کلئوس  اصلی ترین محصول نگین خودرو در این نمایشگاه بود که به گفته کارشناسان فروش این شرکت، در اردیبهشت ماه و با قیمت حدودی ۱۹۹ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد. این محصول با موتور چهار سیلندر ۲۴۰۰ سی‌سی خود توانایی تولید ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتون‌متر گشتاور را در دور موتور ۴۴۰۰ در دقیقه را دارد.


تویوتا و رو نمایی ۳ محصول جدید

ایرتویا هم  در نمایشگاه خودرو تهران سنگ تمام گذاشت و از برخی محصولات برند همیشه محبوب تویوتا در ایران و لکسوس رو نمایی کرد.

c hr

این خودرو ها  , CHR و RX200 , Auris بودند. در این غرفه محصولات دیگری همچون Auris، تویوتا پریوس، تویوتا روفور، تویوتا C-HR، لکسوس NX، لکسوس RX200t، لکسوس GS200t و  لکسوس IS300h به چشم می خوردند.

تویوتا C-HR را می توان اصلی ترین رقیب خودرو هایی همچون کپچر و نیسان جوک دانست. کلاسی از خودروهای نوظهور که به سرعت جای پایشان را در کشورمان باز کرده اند و طرفداران خود را دارند. خودرویی با خط و نشان های اغراق شده که تفکر جدید طراحان تویوتا را به رخ می کشد.

ایرتویا تصمیم دارد که تویوتا C-HR را با پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربوشارژ عرضه کند که قادر به تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور می باشد. در ضمن گیربکسی که برای این مدل در نظر گرفته شده است گیربکس CVT است که قادرخواهد بود قدرت موتور ۱٫۲ لیتری توربو شارژش را به هر چهار چرخ انتقال دهد.

lexus es200t

دیگر خودرو ایرتویا لکسوس RX 200t بود که با پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربو لکسوس RX 200t ، قدرتی معادل با ۲۳۵ اسب‌بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند و با توجه به حالت سیستم انتقال قدرت (۲×۴ یا ۴×۴)، شتاب صفر تا صد لکسوس از ۹٫۲ تا ۹٫۵ ثانیه متغییر می باشد و بیشینه سرعت آن معادل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

 lexus rx200t

تست رانندگی با خودرو های وارداتی آرین موتور

 شرکت آرین‌موتور در حاشیه نمایشگاه خودرو تهران، با در نظر گرفتن فضایی اختصاصی ضمن ثبت‌نام ازعلاقمندان در غرفه DS و میتسوبیشی ، شرایط لازم برای آزمایش این محصولات را فراهم کرده بود و میتسوبیشی 4 مدل کراس‌اوور اوتلندر ، ASX ، سدان شهری لنسر و هاچ‌بک میراژ را در اختیار علاقمندان قرار داد تا بازدیدکنندگان غرفه DS بتوانند حس سواری با DS 5 و DS 5LS را تجربه کنند.

 Ds1

گروه آرین بیشترین تعداد خودرو‌ها را در بین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه برای تست‌درایو مشتریان در نظر گرفته بود و این حرکت برای نخستین بار است که در نمایشگاه‌های خودرو کشور اتفاق می‌افتد چرا که دیگر شرکت‌ها معمولا یک یا دو محصول را برای آزمایش در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

Ds2 

 

سایپا ونمایش محصول فرانسوی خود ؛ C4

شرکت سیتروئن با همکاری سایپا خودروی سیتروئن سی 4 در نمایشگاه خودروی تهران به نمایش گذاشت. این خودرو که در کلاس خودروهای سدان قرار می‌گیرد، از طراحی بسیار زیبا و جذابی بهره می‌برد و به پیشرانه‌ی قدرتمندی مجهز شده است؛ پیشرانه‌ ای به حجم ۱۶۰۰ سی‌سی که به کمک توروبوشارژر قادر به تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

c4 

 

بی ام و 218i Active Tourer در غرفه پرشیا خودرو

این تازه وارد آلمانی از پیشرانه‌ ای بنزینی سه‌سیلندر خطی به حجم ۱۴۹۹ سی‌سی بهره می‌برد. موتوری که قادر به تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور است. تمام قدرت تولیدی این پیشرانه به محور جلوی خودرو منتقل می‌شود و میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو بین ۵.۱ تا ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

BMW218i Active Tourer

این پیشرانه، خودروی BMW 218i Active Tourer را قادر می‌سازد تا ظرف مدت ۹.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

 

مدیران خودرو تیگو ۷ را رو نمایی کرد

به جرات می توان طراحی این خودرو را انقلابی در صنعت خودرو سازی چین دانست. شاید دیگر نسل خودرو های کپی و یا زشت چینی به پایان رسیده باشد. خودروهای مکعبی شکلی که رقابتی عجیبی با محصولات جنگی شوری سایق داشتند. تیگو ۷ آمده تا پرچمدار این تغییرات باشد.

tigo7

تیگو ۷ با دو موتور ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ که  دارای قدرت خروجی ۱۵۸ اسب بخار و جعبه دنده دستی ۷ سرعته دو کلاچه است. این خودرو در نیمه‌ی اول سال ۹۶ با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان وارد بازار می‌شود. و دیگری با موتوری ۲۰۰۰ سی سی وارد بازار خواهد شد. این نسخه از تیگو 7 با قدرت خروجی ۱۲۰ اسب بخاراز جعبه دنده اتوماتیک CVT بهره می‌برد.

البته این نسخه هنوز قیمت‌گذاری نشده است اما احتمالا قیمتی پایین‌تر از ۱۲۰ میلیون تومان خواهد داشت.

 

رونمایی از دو خودروی جدید کمپانی BYD

خودروسازی کارمانیا به عنوان نماینده رسمی خودروهای BYD به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فروشنده‌ی خودروهای الکتریکی دنیا، در شهر آفتاب دو مدل ‌BYD Song یک خودروی شاسی بلند با موتور2000 سی سی، توربوشارژر و 203 اسب بخار، گیربکس DCT شش سرعته، دوربین 360 و...  وهمچنین خودروی F3 New در دو تیپ دستی و اتوماتیک با موتور 1500 سی سی و قدرت 107 اسب بخار را رونمایی کرد.

byd tehrancarshow

BYDسانگ با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان در ایران عرضه خواهد شد؛ اما متأسفانه زمان دقیق ورود آن به بازار اعلام نشده است.

بی‌ وای ‌دی اف ۳ در دو نسخه‌ی دنده‌ای و اتوماتیک وارد ایران می‌شود که نسخه‌ی دنده‌ای قیمتی در حدود ۵۲ میلیون تومان خواهد داشت و قیمت نسخه‌ی اتوماتیک ۵۹ میلیون تومان اعلام شده است.

 

سالنی مجزا برای کلاسیک باز ها

یکی از قسمت های جذاب این نمایشگاه گردآوری مجموعه ای بسیار تمیز و نادر از خودروهای کلاسیک داخل ایران در یک سالن مجزا بود. این گونه خودروها همیشه و همواره بخشی جدا نشدنی از تاریخ حمل و نقل و ترافیک هر کشوری هستند و به خوبی گویای روند تغییرات و صنعت خودرو مردمان هر کشور است.

برخی از خودروهایی که در این نمایشگاه می توانستید مشاهده کنید مرسدس‌بنز SL، ب ام و ۲۰۰۲، فولکس واگن بیتل، پورشه ۹۱۴، پورشه ۳۵۶، فورد ماستنگ، کامارو ۱۹۷۳، پژو ۴۰۴ و … بودند.

 

نمره ی قبولی

بصورت کلی، نمایشگاه خودرو تهران را می توان به عنوان نمونه ای از یک نمایشگاه خودروی با کیفیت که ارزش دیدن را داشت قلمداد کرد، هر چند این نمایشگاه بخش قابل توجهی از موفقیت خود را مرهون خلاء ناشی از یازده سال غیبت نمایشگاه خودرو در تهران است اما دست اندرکاران آن نشان دادند با هماهنگی حداکثری که با شرکت های خودرو سازی صورت داده بودند می توان یک نمایشگاه با کیفیت را دایر کرد.

البته در نمایشگاه خودرو تهران بشکل قابل توجهی فقدان تنوع در خودروهای سهل الوصول تر احساس می شد، بطوری که تعداد خودروهای کاربردی قابل ارائه با قیمت زیر 100 میلیون تومان چندان قابل توجه نبود وعلاقه مندان خودروهای پائین رده نیز بکلی دست خالی از این نمایشگاه به خانه هایشان بازگشتند!

در هر حال، با کمی دور اندیشی و با توجه به سطح برگزاری سایر نمایشگاه های خودرویی کشور می توان به نمایشگاه خودروی تهران، نمره ی قبولی داد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آفتابی که پس از یازده سال طلوع کرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است