Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
گزارشی از همایش صنعت خودرو (۱۳):

خبرهایی خوب از آینده ی صتعت خودروی ایران

دوشنبه | ۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۰۴:۵۷ | کد خبر: CP- ۲۲۵۸ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
سالن همایش‌های برج میلاد در پایتخت ایران، امروز میزبان برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران بود که در این مراسم خبرهای خوبی برای خودروی ایران و مشتریان آن از جمله انعقاد شش قرارداد در صنعت خودرو با شرکت‌های خارجی، گسترش فعالیت‌های رنو در ایران، عرضه پژو 2008 تا قبل از نوروز در ایران، امضای قرارداد ایران خودرو با یک شرکت طراحی ایتالیایی- آلمانی و عرضه سه محصول جدید سیتروئن در ایران بود.
به گزارش کار پرس، چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران صبح امروز، از حدود ساعت ۱۰ صبح با حضور مسئولان دولتی، مدیران گروه‌های خودروسازی ایرانی و خارجی و بیش از ۵۰۰ مهمان خارجی از کشورهای مختلف از جمله آلمان، فرانسه، کره‌جنوبی، ژاپن و اسپانیا آغاز به کار کرد.

انعقاد ۶ قرارداد در صنعت خودرو با شرکت‌های خارجی

در ابتدای این همایش محمدرضا معظمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ضمن اشاره به انعقاد شش قرارداد با خودروسازان خارجی، اظهار کرد: در ایران به ازای هر ۲۱۰ نفر یک خودرو وجود دارد و این در حالی است که این آمار در جهان یک خودرو به ازای هر ۱۲۰ نفر است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تولید انواع خودرو در کشور به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید، گفت: از جمله شرکت‌های خارجی که ایران با آن‌ها در حال انعقاد قرارداد است، بنز است که تا پایان سال جاری قرارداد خود را با شریک داخلی امضا خواهد کرد.

معظمی در این همایش گفته است که انتقادهایی که مردم نسبت به صنعت خودروی ایران دارند، به این دلیل است که انتظار بیشتری از این صنعت دارند و در سال‌های آنیده ثمره تصمیمات امروز مدیران این عرصه مشخص خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایدرو خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۶، ۹۳ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شد که ارزش مالی صنعت خودرو در جهان حدود ۲۰۰۰ میلیارد دلار بوده که در حدود ۵۰۰ میلیارد دلار نیز صنایع خودروسازی به دولت‌ها در جهان مالیات داده‌اند.

فعالیت‌های رنو در ایران گسترش می‌یابد

در ادامه این مراسم، برنارد کامبیر، قائم مقام ارشد رنو، ایران را ستون اصلی برای توسعه همکاری‌های این شرکت در جهان خواند و گفت که شرکت رنو مایل به بهبود ساختارهای صنعت خودرو با مشارکت ایران است.

وی با بیان اینکه کیفیت یکی از مولفه‌های اصلی فعالیت رنو در ایران است، خاطرنشان کرد: فروش رنو در سال گذشته میلادی در ایران رشد خوبی داشته است.

کامبیر با بیان اینکه در ایران رفتار مشتریان نیز مانند دیگر نقاط جهان در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: در گذشته بیشتر مشتریان به شیوه‌های سنتی خرید خودرو متکی بودند، در حالی که هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد مشتریان از اینترنت برای این منظور استفاده می‌کنند.

قائم مقام ارشد رنو با تاکید بر اینکه کیفیت خدمات پس از فروش خودرو در ایران باید ارتقا یافته و رضایت مشتریان جلب شود، اظهارکرد: آموزش پرسنل فعال در خدمات پس از فروش خودرو در ایران و بهینه‌سازی ارائه خدمات از جمله اقدامات آتی رنو در صنعت خودروی ایران خواهد بود.

رئیس انجمن قطعه‌سازان فرانسه خبر داد: امضای سه یادداشت تفاهم همکاری با ایران

همچنین موگه، رئیس انجمن قطعه‌سازان فرانسه در این همایش از امضای سه یادداشت تفاهم همکاری با ایران در حوزه صنعت قطعه‌سازی خبر داد.

وی با بیان اینکه مدیران ۹۰ شرکت فرانسوی در همایش امروز در ایران شرکت کردند، خاطرنشان کرد: این همایش فرصت مناسبی برای شناخت از قابلیت‌های صنعتی ایران و ارتقاء همکاری‌ها است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان فرانسه تصریح کرد: انجمن قطعه‌سازان فرانسه در سال گذشته بیش از سه‌ و نیم میلیارد یورو فروش داشته است.

سفیر کره جنوبی: ایران شریکی قدرتمند و قابل اطمینان برای تولید مشترک است

سخنگوی بعدی این مراسم کیم سونگ هو، سفیر کره‌جنوبی در ایران بود که گفت: ایران به زودی جایگاه قابل توجهی در صنعت خودروسازی خواهد داشت.

وی ایران با اشاره به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، این کشور را بازاری بزرگ با قدرت خرید قابل توجه دانست و این موضوع را مورد توجه تمام شرکت‌های خارجی عنوان کرد.

سفیر کره جنوبی در ایران ادامه داد: ایران تنها جایی برای فروش خودرو و قطعات نیست، بلکه ایران یک شریک بسیار قدرتمند و قابل اطمینان برای تولید مشترک است.

وی افزود: ما تصمیم داریم مردم دو کشور ایران و کره‌جنوبی را به هم نزدیک کنیم و این باعث می‌شود تلاش‌های زیادی در این حوزه انجام دهیم.

پژو ۲۰۰۸ قبل از نوروز در ایران عرضه می‌شود

جان فیلیپ اینپاراتو، مدیرعامل پژو نیز در این مراسم از عرضه پژو ۲۰۰۸ به عنوان جدیدترین نسل از خودروهای پژو قبل از نوروز در ایران خبر داد و گفت: تولید پژو ۲۰۰۸ از حدود یک ماه پیش در اروپا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پژو ۳۰۱ جدید و پژو ۲۰۸ جدید نیز در ایران عرضه خواهند شد، گفت: این خودروها جدیدترین نسل از خودروهای تولید پژو در جهان هستند.

مدیرعامل پژو افزود: تاکنون بیش از شش میلیون دستگاه انواع خودروی پژو از جمله پژو ۴۰۵، پارس، ۲۰۶ و ۲۰۷ از سوی شریک ما - ایران‌خودرو - در ایران تولید شده و با تشکیل شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو به نام «ایکاپ» همکاری‌های ما با ایران وارد مرحله جدیدی شده و در آینده نیز گسترش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: بعد از خودروی ۲۰۰۸ خودروی پژو ۳۰۱ و پس از آن پژو ۲۰۸ وارد بازار ایران خواهد شد.

امضای قرارداد ایران خودرو با یک شرکت طراحی ایتالیایی- آلمانی

در ادامه این همایش، هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از انعقاد قرارداد همکاری با یک شرکت طراحی خودروی ایتالیایی – آلمانی ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: این قرارداد برای تولید پلتفرم ملی در ایران و قطعاتی چون موتور، گیربکس و اکسل خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این قرارداد زنجیره کامل تولید پلتفرم دیده شده و انتقال فناوری و بومی سازی نیز در آن صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این قرارداد مهم‌ترین قرارداد تاریخ صنعت خودروی ایران برای تولید پلتفرم ملی خواهد داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد: در سال ۱۴۰۴ ایران باید به جایگاه پنجم تولید خودرو در آسیا دست یابد تا در این سال تنها در ایران‌خودرو یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد.

او ادامه داد: در سال ۲۰۲۵ تعداد خودروهای در حال تردد در جهان به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: ایران و کشورهای همسایه حدود ۵۷۵ میلیون نفر جمعیت دارند و ۸۴ درصد سهم تولید خودرو در این منطقه متعلق به ایران است.

عرضه محصولات سایپا در بورس کالا

مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این همایش از عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا خبر داد و اظهارکرد: فروش محصولات سایپا در بورس کالا به زودی انجام خواهد شد و سراتو نیز در بورس پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه به زودی اوراق فروش محصولات سایپا در بورس عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: هفته آینده نیز ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه جدید در بورس منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: در ادامه اصلاح ساختار مالی گروه خودروسازی سایپا تا پایان امسال خبرهای خوبی برای سهامداران خواهیم داشت؛ به گونه‌ای که پایان امسال گروه سایپا به سود عملیاتی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ساینای اتوماتیک با کمترین قیمت عرضه خواهد شد، خاطرنشان کرد: خودروی ۲۱۲ نیز با طراحی جدید عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: برای اولین بار در کشور برند قطعات یدکی در گروه سایپا با نام سیپارت طراحی و به بازار عرضه خواهد شد.

جمالی ادامه داد: بعضا می‌گویند شرکت سایپا کاشان ارزان یا گران فروخته شده در حالی که این شرکت با قیمت کارشناسی رسمی جمهوری اسلامی ایران قیمت‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در مذاکرات با گروه سیتروئن این شرکت پذیرفت ۳۰ درصد صادرات خودروهای مشترک تولیدی با سایپا را در شبکه جهانی خود انجام دهد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، خاطرنشان کرد: تولید سایپا که در سال‌های گذشته به عددهای غیرقابل قبول روزانه ۸۰۰ دستگاه رسیده بود، هم‌اکنون به روزانه ۲۵۰۰ افزایش یافته است.

عرضه سه محصول جدید سیتروئن در ایران

یکی دیگر از مهم‌ترین رویدادهای چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران عرضه سه محصول جدید شرکت خودروسازی سیتروئن در ایران در آینده نزدیک بود که مدیرعامل این شرکت آن را اعلام کرد.

لیندا جکسون، اظهار کرد: خودروهای ما که در کارخانه کاشان تولید خواهند شد، به‌روزترین خودروهای تولید شده در ایران خواهند بود و در بالاترین کیفیت قرار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات تولیدی در کاشان، ۳۰ درصد آن صادر خواهد شد، خاطرنشان کرد: سه مدل سیتروئنی که در ایران تولید خواهد شد، همه از نسل جدید به این محصولات خواهد بود و تا ۷۰ درصد داخلی‌سازی خواهند شد.

مدیرعامل سیتروئن ادامه داد: خودروهای سیتروئن تولیدی در ایران در حد استاندارد آلایندگی یورو ۶ خواهند بود.

وی تصریح کرد: خودرو CBU C۴ (آماده) نیز امسال در ایران عرضه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت: قرارداد با رنو در مرحله نهایی است

سخنگوی پایانی این مراسم، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که از نهایی بودن قرارداد مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت رنو خبر داد.

وی با بیان اینکه با هیات کره‌جنوبی صحبت کردم و صریحاً گفتم که اگر بازار ایران را می‌خواهید باید در ایران سرمایه‌گذاری کنید، خاطرنشان کرد: آن‌ها ظاهراً دارند سر عقل می‌آیند و با کرمان‌خودرو توافقی کرده‌اند که البته ما از آن راضی نیستیم و نباید فکر کنند که اینجا فقط بازار آن‌هاست، بلکه باید به سرمایه‌گذاری و تولید مشترک بپردازند.

نعمت‌زاده ادامه داد: از خودروسازان می‌خواهم نسبت به ارتقاء خدمات فروش و پس از فروش خود اقدام کنند زیرا مردم نسبت به آنچه از ما می‌بینند قضاوت می‌کنند نه آنچه که ما دوست داریم مردم بگویند.

وی افزود: زمانی که فعالیت‌ خود را آغاز کردم، انتقادات نادرستی از صنعت خودرو صورت می‌گرفت که البته صنعت خودرو مستحق این انتقادات نبود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران در سال آینده اظهار کرد: البته ما قرار است بازنشسته شویم و کارهایمان را هم کرده‌ایم ولی این همایش‌ها باید ادامه یابد و من نیز تا زنده هستم در این برنامه‌ها شرکت خواهم کرد.

نعمت‌زاده گفت: گزارشی را از نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خواندم که ۲۵ درصد آن به دلیل کمبود و نبود قطعات یدکی بود. حل این مشکلات آسان بوده و تنها به انضباط مدیریتی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه سال آینده استاندارد آلایندگی خودروها باید به یورو ۵ ارتقاء یابد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با ارتقاء استاندارد آلایندگی به یورو ۴، یک میلیون تن از میزان آلایندگی خودروها کاسته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته یک عده آدم مغرض کمپینی را راه انداختند که خودرو نخرید چون ایراد دارد. من این موضوع را آنقدر دنبال کردم تا آن خائنان را پیدا کردم و گزارش آن را به رئیس‌جمهوری نیز دادم.

وی تصریح کرد: موضوع این بود که آنها دیدند خودرو عامل رونق و شکوفایی اقتصاد است و قبل از انتخابات می‌خواستند این بخش را دچار مشکل کنند که البته کور خواندند و با اقدامات ما و با پرداخت تسهیلات خرید خودرو ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو فروخته شده و توطئه آنها خنثی شد.


منبع: خبرگزاری مهر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خبرهایی خوب از آینده ی صتعت خودروی ایران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است