Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
گزارش؛

تعامل ایدرو و پانج برای انتقال تکنولوژی گیریکس اتوماتیک به ایران

پنج شنبه | ۱۳۹۵/۱۱/۲۱ - ۰۴:۴۶ | کد خبر: CP- ۲۲۲۱ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
روز سه شنبه 19 بهمن ماه 1395 به مناسبت دهه مبارک فجر، شرکت ایدرو طی برگزاری مراسمی پروژه جدید همکاری با شرکت بلژیکی "Punch Powertrain " جهت تولید گیربکس اتوماتیک برای خودرو های تولید داخل را به طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش کارپرس، این مراسم که با حضور مدیران "ایدرو" و "پانچ پاورترین" ، مدیران خودرو سازی سایپا و ایران خودرو ، سفیر بلژیک،استاندار زنجان و خبرنگاران برگزار شد، بعد از توضیحات مقامات مربوط در مورد این قرار داد از محل تولید واقع در شهرک صنعتی علی آباد زنجان بازدید صورت گرفت.

شرکت پانچ با 40 سال سابقه یکی از بزرگترین کمپانی های تولید گیربکس اتوماتیک و از پیشتازان طراحی و تولید پیشرانه های هیبریدی در دنیا است.این شرکت به تازگی طی قراردادی که با سازمان گسترش و نوسازی ایران منعقد کرده است، قرار است برای اولین بار محصول خود را بر روی ساینای اتوماتیک شرکت سایپا در خرداد ماه 96 به بازار عرضه کند. همچنین قرارداد با شرکت ایرانخودرو برای تولید گیربکس اتوماتیک به منظور نصب بر روی دنا و دنای توربو نیز بسته شده است اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

حضور شرکت پانچ در ایران علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی و فرصت های اقتصادی میتواند با انتقال تکنولوژی به پیشرفت صنعت خودروی کشور کمک کند. امید است تولید گیربکس های اتومات در ایران که در فاز اول تولید حدود 150 هزار دستگاه در سال در نظر گرفته شده است طی سال های آینده به 500 هزار دستگاه در سال برسد.

مراسم با سخنرانی معاون سازمان گسترش و نوسازی در باره کلیات قرارداد صورت گرفته آغاز شد. "فرداد دلیری" اعلام کرد شرکت مشترکی به منظور تولید گیربکس های اتوماتیک CVT   در ایران ثبت شده که 80 درصد آن متعلق به طرف بلژیکی و 20 درصد آن متعلق به طرف ایرانی است.  وی افزود برای تولید این گیربکس ها حدود 1 سال پیش عملیات کالیبراسیون و تست بر روی خودرو های داخلی آغاز شده است و اکنون برای شروع قرار است شرکت سایپا با استفاده از گیربکس های وارداتی اولین سری خودرو های مجهز به گیربکس اتوماتیک را به بازار عرضه کند. گیربکس های اتوماتیک در ایران ابتدا با 35 درصد داخلی سازی و سپس در فاز های بعد با 65 درصد داخلی سازی به بازار عرضه خواهند شد.

در این مراسم آقای اوتللو، مدیر عامل شرکت پانچ بلژیک، با ابراز امیدواری به وضعیت صنعت خودروی ایران علاقه خود را به حهت همکاری هرچه بیشتر در خصوص تکنولوژی های دیگری مانند خودرو های هیبریدی با ایران اعلام کرد و استفاده از خودرو های هیبرید را با توجه به هوای آلوده کلان شهر ها امری اجتناب ناپذیر و واجب دانست.

در ادامه سفیر بلژیک ،"آقای فرانسوا بله"، از زنجان به عنوان منطقه ای پویا و مناسب سرمایه گذاری یاد کرد و سابقه همکاری ایران و بلژیک در سالیان دور و ورود لوکوموتیو به ایران را یادآور شد و از قرارداد جدید با شرکت پانچ به عنوان اولین سرمایه گذار خارجی  در ایران بعد از برجام ابراز خرسندی کرد. همچنین با اشاره به فرصت های شغلی که این همکاری در ایران ایجاد میکند آن را مطابق سیاست های جمهوری اسلامی دانست.

مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی در این سمینار با اشاره به رشد اقتصادی کشور و چشم انداز 1404 بیان داشت که تولید خودرو در سال باید به حدود 3 میلیون دستگاه برسد و آمار تولید 10 ماهه نخست سال 1395 را به اندازه تعداد خودروی تولید شده در سال 94 اعلام کرد و امید داشت تا آخر سال میزان تولید به 1 میلیون و 300 هزار دستگاه و در پایان سال 1396 به 1میلیون و 600 هزار دستگاه برسد.

"معظمی" با اشاره به برجام و فرصت های ایجاد شده برای خودرو سازان گفت : تا کنون 2 قرار داد بین ایران خودرو و سایپا با شرکت های خارجی بسته شده است همچنین قرار داد ایدرو با رنو نیست منعقد گردیده است. امید است تا سال آینده قرارداد جدید با کمپانی فولکس واگن نیز بسته شود و اثرات مثبت آن را در وضعیت صنعت کشور شاهد باشیم.

وی با اشاره به ضعف های موجود در خودرو های داخلی از مدیران خودرو سازی سایپا و ایران خودرو قول گرفت تا در راستای بهبود کیفیت و جلب رضایت مشتری قدم بردارند.

در پایان، استاندار زنجان با یادآوری قدمت تاریخی شهر زنجان و کشف مردان نمکی با قدمت 3800 سال این شهر را بخشی از تاریخ زندگی بشر دانست و به سرمایه گذاران خارجی این نوید را داد که سرمایه آنها نزد مردمی امین حفاظت خواهد شد.

درویش امیری همچنین به فرصت های شغلی ایجاد شده در زنجان و توسعه بیش از پیش این شهر پس از برجام اشاره کرد.

پس از اتمام سخنرانی مدیران، خبرنگاران و مهمانان به بازدید از محل در نظر گرفته شده جهت تولید گیربکس اتوماتیک پرداختند و به طور رسمی کلنگ آغاز عملیات تولید گیربکس اتوماتیک در شهرک صنعتی علی آباد زنجان زده شد.

 

تصاویر:

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تعامل ایدرو و پانج برای انتقال تکنولوژی گیریکس اتوماتیک به ایران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است