Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
کدام خودروها خوش فروش ترند؟

سرمایه های درگردش روی چهار چرخ!

شنبه | ۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۰۷:۲۰ | کد خبر: CP- ۱۰۲۰ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
در اقتصاد به کالایی که با استفاده از آن ها می توان به ارزش افزوده ای دست یافت کالای سرمایه ای می گویند. مثلا ماشین آلات یک کارخانه که پولسازی می کنند را می توان به عنوان کالای سرمایه ای نام برد. اما یک خودرو از منظر اقتصادی هرگز به عنوان یک کالای سرمایه ای تعریف نمی شود اما خب ما ایرانیان تعریف خودمان را داریم!

کارپرس / امیر حسین کریمی: اگر به خاطر داشته باشید در گذشته جمله ی "پیکان همیشه پول است" میان همه افرادی که به نوعی با خرید و فروش خودرو درگیر می شدند رایج بود و برای خرید یک خودرو، همواره بازار فروش آن را با خودروی خوش فروش پیکان مقایسه می کردند. چنین دیدگاهی بسیاری از خریداران خودرو را علی رغم بضاعت مالی جهت تهیه خودرویی به روز تر به خرید پیکان خوش فروش وا می داشت، با این تفکر که "مبادا روزی قصد فروش خودرو را داشته باشیم و با افت قیمت زیاد و یا بازار فروش نا مناسب آن مواجه شویم!

اپر چه امروزه از شدت این نوع اقدامات کاسته شده اما متاسفانه اصل چنین تفکری همچنان پا برجاست و اکثر خریداران خودرو بازار فروش آن را در لیست اولویت های خود قرار می دهند.

به طور کلی در هر بازه قیمتی خودرو های خوش فروش و بد فروش وجود دارند که در این مطلب قصد داریم به بررسی وضعیت بازار برخی از خودرو های موجود در ایران بپردازیم.

مقام اول پراید!

سرمایه های درگردش روی چهار چرخ!

بدون شک مقام اول خوش فروشی در بازه قیمتی 10 تا 25 میلیون تومان مختص این خودروی پر حاشیه است. پراید که از اوایل دهه 70 پا به بازار ایران گذاشت به سبب ویژگی های مناسب توانست جای خود را در دل خریداران ایرانی باز کند. همانطور که می دانید تنوع محصولات سایپا در این کلاس بیداد می کند! و در بین انواع پراید تولیدی شرکت سایپا مدل سایپا131 se  لقب پرفروش ترین پراید را از آن خود کرده است.

پژو های همیشه در صحنه

سرمایه های درگردش روی چهار چرخ!

اگر بودجه اختصاص یافته شما برای خرید خودرو افزایش پیدا کند و یا قصد خرید خودروی دست دوم داشته باشید، پژو 206 و به خصوص 206 تیپ 2 و مدل صندوقدار تیپ V8 گزینه های خوش فروش در رده قیمتی خودشان هستند. البته بعد از وقفه تولید تیپ 2 از سال 1390 تا سال 1394 تقاضا برای نمونه های دست دوم آن افزایش یافت.

همچنین پژو پارس LX و پارس سال به سبب ظاهر مشتری پسند خود همواره از خودرو های خوش فروش تولید شده توسط ایران خودرو بوده است.

تندر 90 ، پر حاشیه اما خوش فروش

سرمایه های درگردش روی چهار چرخ!
از ابتدای ورود تندر 90 به بازار ایران همواره انتقاد هایی بر طراحی ظاهری آن وارد بوده و هست، اما تندر90 به سبب ویژگی های فنی مناسب و کیفیت ساخت به مراتب بالا تر از رقبای خود توانست جای خود را در بازار خودرو داخل کشور به خوبی باز کند و تبدیل به گزینه اول بسیاری از مصرف کنندگان خودرو ایران شود.  تندر 90 E2  فول ( E2+LP) در حال حاضر خوش فروش ترین تیپ این خودرو است.

خارج از خط تولید ، همچنان محبوب

سرمایه های درگردش روی چهار چرخ!
عموما خودرو های صفر کیلومتر و در حال تولید بازار فروش مناسب تری نسبت به خودرو های کارکرده و خارج از خط تولید دارند. اما بعضی از خودرو ها به سبب ویژگی های مثبتشان بعد از توقف تولید همچان بازار خود را حفظ کرده و بعضا بازار فروش گرم تری را تجربه می کنند!

از جمله این خودرو های محبوب می توان به سیتروئن زانتیا ، کیا ریو، رنو مگان، نیسان ماکسیما و خودرو های قدیمی تری همچون دوو سیلو اشاره کرد. البته این خودرو ها به اصطلاح طالب خاص خودشان را دارند اما به نسبت به دیگر خودرو های دست دوم و خارج از خط تولید بازار در وضعیت مناسب تری بسر می برند.

اوضاع چینی ها

سرمایه های درگردش روی چهار چرخ!
به طور کلی خودرو های چینی به دلیل تصور عموم مردم از اجناس چینی بازار فروش مناسبی ندارند. اما خودرو هایی مانند لیفان X50 ،  لیفان 620 و جک J5 از بدو ورود به بازار ایران میزان فروش قابل توجهی داشتند و می توان آنها را اقبال خوش فروشی خودروهای چینی در بازار قلمداد کرد.

بالای 100 میلیون تومان ؛ تغییر معادلات

سرمایه های درگردش روی چهار چرخ!
وضعیت بازار برای خودرو های بالای 100 میلیون تومان کمی متفاوت است. تنوع خودرو های قابل انتخاب در این رده قیمتی نسبتا بیشتر است و مصرف کننده می تواند بر اساس نیاز خود خودروی مناسب را انتخاب کند.

پرفروش ترین خودرو های این رده قیمت مربوط به بازه 100 تا 200 میلیون تومان است که میتوان به خودرو هایی مانند کیا سراتو 2000، هیوندایی اکسنت و تویوتا کرولا  تا 150 میلیون و خودرو های کیا اپتیما و اسپورتیج ، هیوندایی سوناتا و Ix35  و تویوتا کمری تا 200 میلیون تومان اشاره کرد.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سرمایه های درگردش روی چهار چرخ!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است