Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با حضور سفير اسپانيا رخ داد:

گپ قطعه سازان ایرانی و اسپانيايی در ایران خودرو

چهارشنبه | ۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۷:۴۱ | کد خبر: CP- ۳۳۶۱ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
سازندگان ايراني و قطعه سازان زنجيره تامين ايران خودرو در نشست مشترك با هياتي از انجمن قطعه سازان كشور اسپانيا كه به نمايندگي از هزار قطعه ساز اين كشور به ايران سفر كرده اند،‌ محورهاي تعامل و همكاري با يكديگر را بررسي كردند.
به گزارش سرویس دریافت خبر کارپرس، صنعت خودرو اسپانيا در رده دوم اروپا و رتبه هشتم قرار دارد و انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو اسپانيا موسوم به «سرناتو» با يك هزار عضو نقش اصلي را در اين زمينه ايفا مي كند. مديرعامل سرناتو به همراه هياتي از منتخبين اين انجمن با سفر به ايران و نشست مشترك با قطعه سازان رنجيره تامين گروه صنعتي ايران خودرو راه هاي توسعه همكاري هاي مشترك را مورد ارزيابي قرار دادند.

در اين نشست يك روزه كه با بازديد هيئت اسپانيايي از خطوط توليد ايران خودرو دنبال شد، مهندس ناقدي قائم مقام ايران خودرو و مهندس خاتمي و دكتر پارسا، قائم مقام هاي شركت ساپكو نيز حضور داشتند.

براساس اين گزارش، ادواردو لوپز بوسكتز، سفير اسپانيا در اين نشست با اشاره به رشد 56درصدي صادرات ايران به اسپانيا نسبت به سال 2015 روابط تجاري دو كشور را داراي آينده اي روشن ارزيابي كرد.

وي ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين نشست، افزود: سرناتو به عنوان نماينده بيش از هزار توليد كننده و تامين كننده 17خودروساز اسپانيا آماده همكاري با بزرگترين خودروساز ايران است.

بوسكتز صادرات خودرو در اسپانيا را داراي رشد 10درصدي در سال2016 به ارزش نزديك به 39ميليارد يورو عنوان كرد و اظهار داشت: صنعت خودرو اين كشور به جهت داشتن بيش از 343هزار نفر نيروي كار، گردش مالي حدود 34ميليارد يورو، سرمايه گذاري 1.3ميليارد يورو در تحقيق و توسعه، حضور گسترده در بازارهاي بين المللي در پنج قاره و توان صادراتي بالا به گونه اي كه با داشتن گردش مالي 19.5 ميليارد يورو حدود 57درصد صادرات اين كشور را به خود اختصاص داده، از اهميت بالايي برخوردار است.

به گفته وي در اين ميان، صنعت قطعه سازي با صادراتي معادل 17.5 ميليارد يورو در سال 2016 رشدي 2.7درصدي را در اين سال تجربه كرده است و دولت اسپانيا را در زمينه حمايت از گسترش كسب و كار اين صنعت با شركاي خارجي مصمم ساخته است.

آماده همكاري با سازندگان خارجي براي دستيابي به اهداف برنامه 2025 هستيم

مدير همكاري هاي بين المللي ايران خودرو به عنوان ديگر سخنران اين نشست مشترك، با بيان اين كه نشست برگزار شده فرصت خوبي براي شناخت بهتر استعدادها و فرصتهاي دو طرف خواهد بود، پروژه هاي توسعه محصول، صنعتي سازي و دانش محور را به عنوان اصلي ترين حوزه هاي همكاري سازندگان ايراني و اسپانيايي برشمرد.

مجيد سليمي ضمن ارائه گزارشي از وضعيت ايران خودرو در بازارهاي بين المللي و فرصت هاي پيش روي صنعت خودرو در دوران پساتحريم اظهار داشت: هدف ايران خودرو توليد 1.8 ميليون خودرو تا سال 2025 است و براي رسيدن به اين هدف، برنامه هاي استرات‍ژيك خود را در فاز نهايي به طراحي و توسعه پلتفرم هاي جديد، تنوع در سبد محصولات و همكاري در قالب جوينت ونچر در زمينه هاي مختلف اختصاص داده است.

سليمي پژو، رنو، سوزوكي و بنز را به عنوان شركاي استراتژيك ايران خودرو در حال حاضر برشمرد و خاطرنشان كرد: با توجه به پروژه هايي كه بطور مشترك و با شرط داخلي سازي حداقل 40 درصد با اين شركا تعريف شده است، مي توان همكاري هاي گسترده تري با سازندگاني داشت كه با آنها در حال همكاري هستند.

وي در ادامه با اعلام اين كه در بخش صنعتي سازي بايد فرايندهاي لجستيك، ارگونومي، استمپينگ در شكل دهي ورق و رنگ خودرو بايد توسعه و ارتقا داده شود، اين فرايندها را حوزه ديگري از امكان فعاليت و همكاريهاي بيشتر دو طرف عنوان كرد.

سليمي در پايان با اشاره به تمركز ايران خودرو بر پروژه هاي دانش بنيان در صنعت خودرو از تمايل گروه صنعتي ايران خودرو براي توسعه همكاري در زمينه هاي توسعه و ارتقاي مكانيزم رديابي قطعات و امنيت اطلاعات، همچنين تعامل در توسعه شبكه فروش در بازارهاي خارجي، كاهش هزينه توليد و توسعه محصول و قيمت تمام شده پروژه ها و در مجموع، افزايش توليد در كل زنجيره ارزش در گروه صنعتي خبر داد.

داخلي سازي محصولات جديد اصلي ترين خط مشي ساپكو

مدير مطالعات و برنامه ريزي استراتژيك ساپكو نيز در اين نشست ضمن ارائه گزارشي از وضعيت زنجيره تامين در سطح داخلي و بين الملل و بيان ظرفيت ها و توانمندي هاي سازندگان صنعت قطعه سازي اظهار داشت: بر اساس خط مشي جديدي كه از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي مديريت زنجيره تامين تعريف شده است، داخلي سازي محصولات جديد هدف اصلي ما خواهد بود.

حسين نظري سطح ساخت داخل در همكاري هاي خارجي را 40 و براي محصولات ايكاپ تا پايان سال سوم را 70درصد عنوان كرد و افزود: از ديگر برنامه هاي ما كاربرد فناوري هاي نوين در فرايندهاي توليد محصولو ارتقاي زنجيره تامين از طريق همكاري هاي بين المللي با سازندگان است.

وي در خصوص فرصت هاي همكاري در صنعت قطعه سازي كشور به تمركز بر سيستم هاي الكتريكي/الكترونيكي، انتقال قدرت، كنترل و فرمان، ايمني و تريم هاي داخلي و  بيروني خودرو اشاره كرد و با ابراز اميدواري از شكل گيري همكاري هاي جديد در آينده نزديك، از آمادگي ساپكو براي عقد قرارداد با سازندگان اسپانيايي به روش هاي مختلف با تكيه بر  فاكتور صادرات و ارتقاي توان و دانش فني خبر داد.

تاكيد مديرعامل سرناتو براي همكاري بر پايه كيفيت و فناوري با قطعه سازان ايراني

خوزه پورتيا مديرعامل سرناتو در اين نشست كه به نمايندگي از هزار سازنده عضو اين انجمن در اين نشست حضور يافته بود، با اشاره به 50 سالگي اين صنعت در ماه گذشته گفت: صنعت خودرو اسپانيا در رده دوم اروپا و رتبه هشتم دنياست كه در اين ميان، قطعه سازي با قرار گرفتن در جايگاه چهارم اتحاديه اروپا توانسته است طي 6دهه فعاليت، يكپارچگي و كيفيت در زنجيره ارزش را براي اين صنعت به ارمغان آورد.

وي افزود: تكيه بر تنوع تكنولوژيك و فرهنگ كسب و كار در OEMهاي مستقر در اسپانيا توانسته است صنعت اين كشور را با مزيت رقابتي بالايي روبرو سازد و اين رقابت پذيري را با تعهد به تحقيق و توسعه و فعاليت هاي دانش بنيان به خوبي حفظ كرده است.

پورتيا شركت هاي اسپانيايي را داراي حضوري گسترده در 35 كشور دنيا دانست و اضافه كرد: 73.5درصد بازار صادراتي اين كشور در اتحاديه اروپاست اما در ژاپن، آمريكا، چين، مكزيك و مراكش نيز حضوري پررنگ داشته ايم.

معرفي شركاي بومي به سازندگان اسپانيايي از سوي انجمن قطعه سازان

مازيار بيگلو دبير انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو و نماينده سازندگان ايراني در اين نشست، با دعوت از سازندگان اسپانيا براي بازديد از توانمندي ها و امكانات موجود براي دستيابي به چشم اندازي روشن از اين صنعت در ايران اظهار داشت: با توجه به بحث داخلي سازي كه براي توليد محصولات جديد ايران خودرو مطرح شده است و از آنجا كه سازندگان ايراني به دنبال شركاي خارجي توانمند و مطمئن هستند، اميدواريم فرصت همكاري با سازندگان اسپانيايي فراهم شود.

وي ضمن اعلام آمادگي ياپما براي معرفي شركاي بومي از بين سازندگان ايراني تاكيد كرد: زمان آن فرا رسيده است كه در كنار پژو و رنو بتوانيم شاهد مشاركت ديگر شركاي اروپايي در اين صنعت به روش هاي مختلف (ليسانس، همكاري فني، جوينت ونچر و ...) نير باشيم.




با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

گپ قطعه سازان ایرانی و اسپانيايی در ایران خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است