به گزارش کار پرس، تولید مشترک سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 در این قرارداد تعریف شده که قرار است در شرکت مشترک «ایکاپ» با سهم پنجاه درصدی هر یک از طرفین با اولویت صادرات 30 درصد از محصولات انجام شود.
براساس اخبار رسیده مراسم آغاز خط تولید خودروی 2008 این هفته برگزار خواهد شد، شاید این پرسش پیش آمده باشد که این خط تولید در نهایت با چه میزان داخلیسازی شروع خواهد شد و سهم قطعهساز داخلی در تولید مشترک این محصول فرانسوی چقدر است؟
مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعهسازان در همین ارتباط میگوید: راهاندازی یک خط تولید نخست بهصورت مونتاژ قطعات «سی بییو» خودرو انجام و سپس با شناسایی ایرادات استفاده از قطعات داخلی انجام خواهد شد. وی با اعلام اینکه در حال حاضر برای خودروی 2008 تعاملات و مذاکراتی با سازندگان داخلی و خارجی انجام شده است، افزود: تا جایی که بنده اطلاع دارم بین ایکاپ و قطعهسازان حدود 26 پیش قرارداد منعقد شده است که این میزان تا تابستان به 40 و تا اواخر 96 به 70 درصد قرارداد خواهد رسید.
دبیر انجمن قطعهسازان با اشاره به اینکه در خط تولید یک محصول جدید نخست قطعات تایید شده مورد استفاده قرار میگیرد، گفت: هماکنون محصول 2008 حدود 20 درصد داخلیسازی شده است، اما باید گفت سهم قطعهساز ایرانی در این داخلیسازی حدود 6 درصد و 14 درصد سهم مونتاژ بدنه و رنگ خودرو است. بیگلو اضافه کرد: داخلیسازی یک خودرو در فازهای مختلفی انجام میشود؛ بهعنوان نمونه در محصول 2008 ابتدا قطعات حجیم و کمارزش و در فاز دوم قطعات مکانیکال را داخلی کرده و سپس به سایر فازها خواهیم پرداخت.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان