Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
معاون سازمان برنامه عنوان كرد:

ايران خودرو نماد توليد در كشور است

یکشنبه | ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۴:۲۱ | کد خبر: CP- ۲۰۸۷ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه در مراسم جایگزینی 40 هزار تاکسی فرسوده در ایران خودرو، این شرکت را نماد تولید در کشور عنوان کرد و افزود: واگذاری این خودروها تصویری از پیوند تولید و محیط زیست و نمادی از نوشدن و زدودن کهنگی هاست.
به گزارش سرویس دریافت خبر کار پرس، سید حمید پورمحمدی با بیان این که در طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده، کانونی ترین بحث، حفاظت از محیط زیست بوده است، اجرای این طرح را حاصل یک مدل همکاری منحصربفرد بین دستگاهها و سازمان های مختلف دانست.

وی به مزایای ویژه این طرح اشاره کرد و گفت: طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده در پی بازدید سال گذشته دکتر نوبخت از ایران خودرو و طرح ایجاد کشش تقاضا برای 30 هزار محصول این شرکت الگوبرداری و تصمیم گرفته شد تا برای چرخیدن چرخ های صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن، طرحی نوین ارائه شود.

وی سهم خودو و دیگر آلاینده های متحرک در آلودگی هوای کشور را 85 درصد عنوان کرد وافزود: در این میان، سهم تاکسی ها 15درصد است که با جایگزین هر تاکسی فرسوده امیدواریم بتوانیم یک تن از آلایندگی این خودروها بکاهیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه  از دیگر مزایای این طرح را کمک به رانندگان زحمتکش تاکسی در کشور دانست و ضمن منحصربفرد خواندن مدل مالی طرح کلید به کلید اضافه کرد: هر چند در توافق با بانک های عامل پارسیان، ملت و تجارت که هر یک تامین مالی 30 هزار دستگاه از 90 هزار تاکسی فرسوده سطح کشور را متقبل شده بودند، 20میلیون وام به خریداران داده شد، کمک سخاوتمندانه ایران خودرو در کاهش سود تسهیلات تا 16 درصد و پرداخت 5 میلیون ریال به ازای لاشه هر خودروی فرسوده، به آنها کمک کرد تا تنها با آورده 5/4 میلیون تومان موفق به خرید خودروی 30 میلیون تومانی شوند.

پورمحمدی همچنین میزان صرفه جویی سوخت حاصل از اجرای این طرح را قابل توجه ارزیابی و خاطرنشان کرد: به ازای خروج هر تاکسی فرسوده 3هزار لیتر کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تمام دستگاهها و شخصیت های فعال در این طرح و در راس تمامی همکاری ها، مدیریت و انعطاف عقلایی مدیران ایران خودرو را شایسته تقدیر برشمرد.

پورمحمدی در پایان از اجرای طرح جایگزینی وانت های فرسوده کشور به عنوان گام بعدی این پروژه خبر داد و زمان جایگزینی 15 هزار وانت فرسوده را پایان سال جاری عنوان کرد.




با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ايران خودرو نماد توليد در كشور است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است