وي با اشاره به انحصاري نبودن خودرو با توجه به تنوع توليد محصول در كلاس هاي قيمتي مختلف گفت: البته افزايش قيمت، مسير مناسبي براي برون رفت از مشكلات تامين و توليد در قطعه سازي نيست و بايد با آينده نگري، براي حفظ شرايط و توازن فعلي، مسيرهاي ديگري را درنظر داشته باشيم.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با تاكيد بر برنامه ريزي براي جايگزيني محصولات جديد در خطوط توليد قطعه سازان گفت: بايد به سمتي برويم كه هم زمان با اجراي قرارداد پژو، قطعه سازان داخلي با ورود تكنولوژي جديد توسعه يافته و امكان صادرات در شبكه جهاني تامين پژو را نيز داشته باشند.
وي حمايت از قطعه سازان را وظيفه خودروسازان دانست و گفت: قطعه سازان كوچك هم بايد سطح تكنولوژي و توان توليد خود را ارتقا دهند تا بتوانند به توليد ادامه دهند.
وي قيمت و كيفيت رقابتي و خدمات پس از فروش مناسب را فاكتورهاي اصلي ايران خودرو در همكاري با قطعه سازان عنوان كرد و گفت: ما قطعه سازان را از خانواده بزرگ ايران خودرو مي دانيم و در مسير رشد و ارتقا از آنان حمايت مي كنيم.
مهندس يكه زارع تعداد زياد قطعه سازان همكار با خودروساز را رويه اي نادرست و خلاف روش خودروسازان بزرگ دنيا دانست و گفت: كاهش تعداد منابع تامين قطعه و حركت به سوي مجموعه سازي در دستور كار ايران خودرو قرار دارد.
وي افزود: قطعه سازان بايد با ارتقاي دانش و تكنولوژي توليد با اقتدار با شركت هاي خارجي برخورد كنند تا بيشترين منافع را در زمينه داخلي سازي توليد از آن اقتصاد كشور كنند.
مهندس يكه زارع كار انجمن قطعه سازي را سخت و پيچيده دانست و با تاكيد بر داشتن هويت ملي و صنعتي اعضا در انجمن، اظهار اميدواري كرد: با انجام فعاليت تخصصي در كميسيون هاي داخلي اين انجمن، شاهد نتايج خوب و مفيدي براي صنعت خودرو كشور باشيم.
در ديدار رئيس و اعضاي انجمن قطعه سازان با مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو كه به ميزباني ايران خودرو برگزار شد، اعضاي انجمن قطعه سازان درباره شرايط فعلي توليد در شركت هاي زيرمجموعه با مهندس يكه زارع گفت وگو و تبادل نظر كردند.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان