Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
منصوری تاکید کرد:

خودکفایی در روند تولید پژو ۳۰۱

سه شنبه | ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۰:۴۵ | کد خبر: CP- ۱۱۴۲۰ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
پژو ۳۰۱ در دو مدل LX و ALX با 61 درصد خودکفایی داخلی تولید و موتور ملی EC5 با حدود 80 درصد داخلی سازی بر روی آن نصب خواهد شد.
به گزارش کارپرس، منصور منصوری مدیر عامل ساپکو در مراسم افتتاح تولید آزمایشی پژو301 که امروز صبح با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مدیر عامل ایران خودرو برگزار شد، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: تولید موتور با خودکفایی 80 درصدی و گیربکس دستی بر روی مدل LX صورت می‌گیرد و در نوع ALX نیز گیربکس اتومات نصب خواهد شد که پس از مدت کوتاهی بعد از لانچ کردن گیربکس دستی، این محصول نیز وارد بازار خواهد شد.

مدیر عامل ساپکو درباره ویژگی های پژو ۳۰۱ گفت: دسترسی به ایمنی بالاتر، ارتقا و تکمیل سبد محصولات و تحقق برنامه بلندمدت محصولات ایران‌خودرو، برخورداری از استانداردهای 85گانه و مطابقت با سطح استاندارد یورو5 را از جمله ویژگی‌های پژو301 است.

او ادامه داد: بعد از پلتفرم‌های پژو 206، پژو405، سمند و دنا، حالا جدیدترین پلتفرم ایران‌خودرو برای پژو 301 طراحی شده است که امکان صادرات محصول را با استانداردهای بین‌المللی فراهم می‌کند.

منصوری  تصریح کرد: در این پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داخلی‌سازی 61 درصدی در آغاز تولید مدنظر است و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید در تولید مواد اولیه و قطعات امکان دستیابی به بازارهای صادراتی فراهم می‌شود.

مدیرعامل ساپکو درباره سرمایه‌گذاری انجام‌شده بر روی تولید پژو301 نیز گفت: 63 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یورو و 280 میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریال در حوزه قطعات و 38 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یورو نیز در سالن بدنه‌سازی جدید در این پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هزینه شده است.

او ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرداد سال گذشته که پژو ایران را ترک کرد، می‌توانستیم 40 درصد خودکفایی را در پژو301 محقق کنیم ولی حالا به 61 درصد رسیدیم که این رقم طی چند ماه آینده به 80 درصد خواهد رسید.

او بیان کرد: برای این پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 198 سازنده مورد بررسی قرار گرفتند که با 96 سازنده قرارداد منعقد شد.
با در نظر گرفتن شرکت‌های همکار با این سازندگان، در مجموع 300 سازنده درگیر پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پژو301 خواهند بود.

فناوران علم و دانش توانسته با همکاری قطعه سازان توانمند و بهره گیری از مراكز دانش بنيان در برابر تحريم های ظالمانه غرب را با توليد محصول جديد و به كارگيري دانش و تخصص جوانان و متخصصان ايراني به منصه ظهور برساند.
با برنامه ريزي ها و سرمايه گذاري كه در شركت هاي قطعه سازي صورت گرفته، محصول 301 درحال آماده سازي براي توليد انبوه بوده و‌ اين آمادگي وجود دارد تا با سطح داخلي سازي بالاتر از 60 درصد توليد و روانه بازار شود.
اين ميزان به مرور زمان افزايش يافته و بخش زيادي از توليد اين محصول به صورت خودكفا شده توليد خواهد شد.

برنامه ريزي و هدف ايران خودرو در 5 سال نخست، توليد 400 هزار دستگاه از اين محصول است. محصول 301 در قالب 3 تيپ و واريانت شامل دو واريانت با گيربكس دستي و موتور EC5 و يك تيپ و نوع با گيربكس اتوماتيك و موتور EC5 به توليد خواهد رسيد.

حجم موتور اين خودرو 1.6 ليتر، حداكثر قدرت آن 115 اسب بخار و حداكثر گشتاور آن 150 نيوتن متر در دور موتور 4 هزار است. در تيپ توليدي 301 در سال نخست، گيربكس دستي 5 سرعته تعبيه خواهد شد. گنجايش صندوق عقب آن با ظرفيت 640 ليتر نيازهاي يك خانواده ايراني را مرتفع مي كند.

301 سطح آلايندگي استاندارد يورو 5 را پاس كرده و دوستدار محيط زيست به حساب مي آيد.

سيستم ترمز ABS، سيستم ايمني ESP، ايربگ جلو، چراغ هاي مه شكن جلو و عقب، چراغ هاي دي لايت به هنگام رانندگي، تهويه مطبوع دستي و رينگ آلومينيومي 15 اينچ از جمله مشخصات اصلي خودرو است.

car 301 04 24.jpg 2car 301 04 24car tolid 301 04 24 27

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودکفایی در روند تولید پژو ۳۰۱

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است