Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

صنعت خودرو باید هویت مشخصی داشته باشد

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۱:۲۹ | کد خبر: CP- ۱۱۴۱۶ | سرویس: ایران خودرو
کارپرسسارا صفری:
تا زمانی که دانش طراحی قطعات و بدنه در داخل صورت نگیرد، نمی‌توانیم محصول صد در صد دانش بنیان را در کشور داشته باشیم.

 

به گزارش کارپرس‌؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز با حضور در افتتاح خط تولید پژو ۳۰۱،در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از خروج پژو از این باند اتفاقات خوبی در صنعت خودرو افتاده که یکی از آنها تولید پژو 301 است و در آینده نزدیک شاهد ورود این خودرو به بازار خواهیم بود.

او افزود: تولید پژو 301 با داخلی‌سازی 60 درصدی آغاز شده که به مرز 80 درصد خواهد رسید.  ستاری بیان کرد: من منتقد بسیاری از سیاست گذاری‌های خودروسازی هستم، اما در چند سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی در شرکت‌های خودروسازی داخلی انجام شده و اعتقاد دارم تا زمانی که دانش طراحی قطعات و بدنه در داخل صورت نگیرد ما نمی‌توانیم محصول صد در صد دانش بنیان را در کشور داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه از نسل مونتاژ کاری عبور کرده ایم، گفت: نفس کار این است که دانش طراحی پلت فرم و قطعات درکشور وجود داشته باشد تا به سمت تولید دانش بنیان حرکت کنیم.  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: خرسندیم که در مجموعه ایران خودرو به شرکت‌های دانش بنیان اهمیت زیادی داده شده است و این موضوع سبب رضایت مردم میشود که ما خودروی داخلی خوبی در کشور داریم.

ستاری با انتقاد از برخی رویکردهای خودروسازان در شرایط غیرتحریمی، اظهار داشت: نمی‌شود زمانی که در تحریم هستیم، به دنبال چینی‌ها برویم و وقتی تحریم‌ها برداشته شد، دنبال شرکت های اروپایی‌ باشیم بلکه صنعت خودرو باید هویت مشخصی داشته باشد که هم اکنون این صنعت به سمت برخورداری از یک هویت مستقل در حال حرکت است.

او در پایان با اشاره به اینکه اشتغال باید درست پایه ریزی و از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود بیان کرد: همه چیز به اراده و فرهنگ کشور باز میگردد و تا زمانی که به فکر مونتاژکاری و واردات پلت فرم باشیم صنعتی نخواهیم داشت و تنها این کارخانه‌ها هستند که در کشور ایجاد می‌شوند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

صنعت خودرو باید هویت مشخصی داشته باشد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است