Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
باز نشر / به کمی تحمل بیشتر می ارزد!

امداد خودروهای ناشی و خطراتی که در کمین است

شنبه | ۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۱:۵۴ | کد خبر: CP- ۱۶۱۶ | سرویس: امداد خودرو ایران
کارپرس:
یکی از اتفاقات نگران کننده در حوزه خودرو که در ماه های اخیر بحث های زیادی را به دنبال داشته است، بحث امداد رسانی به خودروهای در خیابان و جاده مانده است.
به گزارش کار پرس به نقل از پرشین خودرو، جدای از مشکلاتی که در بحث امداد خودرویی وجود دارد، به سامان نبودن یا بهتر بگوییم نبود یک اتحادیه قوی برای جمع و جور کردن موضوع امداد خودرو مشکلی حاد و مهم شده است.

حضور امداد های بی نام و نشان و یا حتی امدادهای غیر واقعی با آرم سایر شرکت ها از جمله اثرات نبود یک نظام قانون مند در موضوع امداد خودرو و خدماتی است که ایشان باید ارائه دهند.

اگر تا به امروز حتی برای یک بار به علت خرابی خودروی خود مجبور به کمک گرفتن از خودروهای امدادی شده باشید مطمئنا این مسئله را تایید می فرمایید که تا زمان حضور امداد خودروی اصلی در محل، امداد خودروهای مختلفی را با شکل و شمایل خاص رویت کرده و یا حتی مجبور شده اید از ایشان کمک بگیرید.

در حال حاضر می توان ادعا کرد که بیشتر خودروسازان داخلی و حتی نمایندگی های برندهای معتبر خودرو در ایران سیستم خدمات پس از فروش و امداد جاده ای نسبتا خوبی را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند که با توجه به نظارت ارگان های مختلف بر عملکرد این شرکت های عرضه کننده خودروهای داخلی و خارجی، با اعتماد بیشتری می توان از امداد خودروی ایشان استفاده کرد.

بی شک ایران خودرو بزرگترین مرکز امداد خودرویی کشور را دارد که در گوشه و کنار شهر نیز خودروهای آن را می توان دید و بعد از آن نوبت سایپا و بهمن و برخی از واردکنندگان برندهای معروف و قدیمی می رسد.

اما در مورد همین خودروهای امدادی شرکتی نیز مشکلاتی وجود دارد که مردم را آزار می دهد. به عنوان مثال شما با سامانه 096440 ایران خودرو تماس گرفته و منتظر امداد می مانید در همان مدت خودروهای امدادی متفرقه زیادی به شما نزدیک و اعلام می کنند که آماده همکاری هستند اما شما همچنان منتظر ورود خودروی امداد هستید که یک خودرو امداد ایران خودرو به شما نزدیک شده و بدون طلب کردن کارت یا مدارک، خودروی شما را تعمیر و یا حمل می کند.

در پایان کار با اینکه اگر در زمان گارانتی باشید هزینه حمل شما صفر خواهد بود و حتی در زمان وارانتی این هزینه به همراه هزینه تعمیرات کمتر از عرف بازار است با یک فاکتور شفاهی بالا بلند روبه رو شده و تازه آن زمان است که می فهمید این خودروی امداد جعلی است و تنها آرم و لباس امدادگران ایران خودرو را جعل کرده است و شما رو دست خورده اید.

ناچار به پرداخت هزینه هستید و البته کار همین جا به پایان نمی رسد زیرا بعد از آن تازه با تماس تلفنی امداد ایران خودرو مواجه می شوید که به علت ترافیک کمی دیرتر به محل اولیه شما رسیده است و شما را پیدا نمی کند. اینکه جواب امداد خودروی اصلی را چه می دهید به ماند اما اتفاق جالبی که می افتد شما به علت سرکارگذاشتن امداد مبلغی نیز جریمه می شوید که این مبلغ هر زمانی که مجددا طلب کمک کنید از شما وصول می شود.

متاسفانه به دلیل برخی از مشکلات به خصوص ترافیک جاده ها، برخی مواقع خودروهای امداد شرکت های خودروساز مانند ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت های دارنده خدمات امداد جاده ای، به موقع بر سر محل خرابی خودروی شما حاضر نشده و یا زمان زیادی طی می شود تا به محل برسند.

در این جور مواقع، انسان دوست دارد هر چه سریع تر محل را ترک کرده و به مقصد برسد بنابراین با اولین بوق یک وانت آبی رنگ و یا خودرویی که ادعای تعمیرکار بودن می کند، دل را به دریا زده و از ایشان طلب کمک می کنید این در حالی است که خودروی امداد از شرکت اصلی در حال پیمایش مسیر برای رسیدن به شماست.

به هر حال آن امداد رسان متفرقه اقدام به تعمیر خودروی شما می کند که البته ابن در حالت خوشبینانه است و بعد از تعمیر نیز چند برابر قیمت خدمات از شما هزینه دریافت خواهد کرد.

در حالت بدبینانه ایشان اساسا کار تعمیراتی بلد نیستند و تنها می توانند خودروی شما را به یک تعمیرگاه برسانند. و در این زمان شما ضرر هنگفتی خواهید کرد زیرا هم پول حمل را باید بدهید و هم خودروی شما توسط یک تعمیرکار ناوارد تعمیر می شود!

متاسفانه تنها کافی است خودروی شما به هر علتی در کنار خیابان و یا جاده خراب شود و شما به کمک نیاز داشته باشد. همان لحظه متوجه می شوید که تعداد وانت های جرثقیل دار شده از تعداد خودروهای سواری اطرافتان بیشتر شده و همه نیز یک آرم امداد بر روی خودرو و لباس خود درج کرده اند و همه نیز نماینده فلان شرکت خودروساز و یا حداقل همکار ایشان هستند.

تهیه لباس فرم آبی رنگ یا طوسی رنگ نیز زیاد کاری ندارد و دغدغه ای برای افراد فرصت طلب نیست. اما دغدغه فعلی مردم شده است امداد خودرو و آنهم از نوع متفرقه و بدون صلاحیتش!

یکی از مشکلات امداد خودروهای متفرقه، نداشتن دانش و تجربه کاری در موضوع تعمیرات است که ممکن است برای خودروی شما و البته جیبتان، هزینه مضاعفی را به بار بیاورد.

متاسفانه امداد خودرو یکی از مشاغلی است که هزاران مدعی دارد اما هیچ کدام تا به حال نتوانسته اند این فعالیت را قانون مدار کرده و همه را در زیر چتر یک قانون و یک صنف جمع کنند.

سخن ما با شما خودروسوارانی است که گاها به دلیل برخی مشکلات مجبور به استفاده از خدمات امداد خودرویی در خیابان و جاده می شوید بی شک در آن لحظه تصمیم گیری بسیار سخت تر از زمانی است که بدون هیچ مشکلی می خواهید یک امداد و یا تعمیرگاه را برای چک کردن خودروی خود انتخاب کنید اما برای مواقع حساس هم باید فکری کرد، زیرا ممکن است استفاده شما از امداد های بی نام و نشان و نا معتبر، نتیجه مالی و حتی جانی بدی برای شما و خانوادتان به بار بیاورد.


بنابراین برای اینکه میزان فعالیت این امداد های غیر معتبر کاسته شود و درآمد بسیار زیاد این افراد که گاهی به 5 میلیون تومان می رسد کاهش یابد؛ لطفا با تحمل چند دقیقه بیشتر، در انتظار کمک خودروهای امدادی معتبر بایستید تا هم خیالتان راحت باشد و هم موجودی جیبتان را از دست ندهید.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

امداد خودروهای ناشی و خطراتی که در کمین است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است