Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دبیر انجمن خودروسازان ایران:

خودروسازان زمان تحویل خودرو ها را به مشتریان اعلام کنند

یکشنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۱:۵۳ | کد خبر: CP- ۹۵۳۲ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
احمد نعمت‌بخش اعلام کرد به مدیران خودرو سازان اعلام کرده ایم زمان تحویل خودرو های پیش فروش شده را اعلام کنند تا تکلیف مردم مشخص شود.
به گزارش کارپرس، احمد نعمت‌بخش با اشاره بر غیر‌عمدی بودن تاخیر در تحویل خودرو‌های پیش‌فروشی افزود: بنده به‌عنوان مسوول انجمن خودروسازان ایران علاوه‌بر عذرخواهی از مشتریان، تاکید می‌کنم این تاخیر‌ها کاملا ناخواسته اتفاق افتاده است. وی با تاکید بر اینکه خودروسازان هم با تاخیر در تحویل محصولات، متحمل ضرر و زیان هنگفتی می‌شوند، گفت: اگر سود مشارکت در قرارداد‌ها ۱۸ درصد باشد، در زمان تحویل خودروهای تاخیری باید ۳۰ درصد به مشتری پرداخت شود و این موضوع به زیان شرکت‌های خودروساز است.

نعمت‌بخش تاکید کرد: عدم اصلاح قیمت خودرو عامل کاهش عرضه نیست، اما به هر حال فروش همراه با ضرر، توان مالی خودروسازان را کاهش می‌دهد و آنها قادر به پرداخت مطالبات قطعه‌سازان نخواهند بود و به‌تبع آن، تامین روند قطعات موردنیاز صنعت خودرو نیز مختل می‌شود.وی با تاکید بر اینکه در شرایط غیر‌عادی فعلی، قطعه‌سازان نمی‌توانند زمان دقیقی برای تحویل قطعات اعلام کنند، گفت: تیراژ خودروسازان از روزی ۶ هزار دستگاه به دو هزار و ۴۰۰ دستگاه رسیده که البته بخشی از آنها کسری قطعه دارند و ناقص هستند.

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: امیدواریم با قول‌های مساعدی که بابت پرداخت تسهیلات و افزایش قیمت به ما داده شده، شرایط بهتر شود؛ هرچند این میزان افزایش قیمت زیان خودروسازان را پوشش نمی‌دهد، اما در هر صورت خودروسازان موظف هستند جریمه تاخیر را تا زمان تحویل در قیمت نهایی خودرو منظور کنند.

نعمت‌بخش با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم گفت: با آغاز تحریم‌ها تلاش کردیم ارز موردنیاز برای واردات قطعاتی که امکان ساخت داخل ندارند، از طریق بانک مرکزی تامین شود اما همکاری لازم در این مورد انجام نشد. وی تاکید کرد: برآورده نشدن نیاز ارزی زنجیره خودروسازی در آن برهه حساس، اجازه نداد قطعات موردنیاز خودروسازان از جمله قطعات مربوط به ۳۵ هزار دستگاه رنو تامین شود.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروسازان زمان تحویل خودرو ها را به مشتریان اعلام کنند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است