به گزارش کار پرس، اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رئیسجمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.
در این آییننامه قوانین و ضوابط مربوط به چگونگی فعالیت خودروسازان و واردکنندگان خودرو در بخشهای مختلف فروش و خدمات پس از فروش تعیین و وزارت صنعت، معدن و تجارت بهعنوان مسوول ناظر بر اجرای این قوانین تعیین شده است. طبق یکی از بخشهای اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، حمل خودروهای تحت گارانتی شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو در شرایط خرابی و نقص فنی، رایگان است.
در این زمینه در تبصره ماده ۲۰ این آییننامه تاکید شده است: «عرضهکننده خودرو موظف است در دوره تضمین (گارانتی)، هزینههای بارگیری و حمل خودروهای در راه مانده و غیر قابل تعمیر به نزدیکترین نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش را (به استثنای موارد تصادفی که ناشی از عیوب سایر قطعات و مجموعههای خودرو نباشد)، تقبل کند.»
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان