به گزارش کار پرس، وی با بیان اینکه تعامل با خودروسازان بزرگ خارجی بهویژه اروپاییها مجددا در حال برقرار شدن است، خاطرنشان کرد: امید میرود با ادامه این روند قراردادهای مناسبی با خودروسازان خارجی بهصورت سرمایهگذاری مشترک امضا شود. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته برخی محدودیتها در راه انتقال تکنولوژی به صنعت خودروی داخلی کم و بیش ادامه دارد و فکر نمیکنم اروپاییها از انگیزه لازم برای انتقال کامل تکنولوژی به ایران برخوردار باشند، ولی با این حال در فضای پسابرجام روابط خودروسازان داخلی با شرکتهای خارجی باید استراتژیک بوده و بهگونهای بنا شود که سنگاندازیهای سیاسی نتواند خللی در آن ایجاد کند. وی با بیان اینکه منافع خودروسازان خارجی باید بهگونهای به بازار ایران پیوند بخورد که دیگر نتوانند مانند تحریمهای پیشین به راحتی بازار ایران را ترک کنند، گفت: باید روابط با خودروسازان خارجی بهگونهای مدیریت شود که ایران به مرکزی برای تولید و عرضه خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. عضو هیات علمی دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: درواقع خودروسازان داخلی باید با شرکای خارجی خود شرط کنند که تولید و ورود هرگونه خودروی جدید به بازار منطقه خاورمیانه باید از طریق ایران صورت گیرد. در آن صورت خودروسازان خارجی نیز برای تامین منافع خود نسبت به سرمایهگذاری و انتقال تکنولوژی در ایران اقدام خواهند کرد.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان