Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دبیر انجمن قطعه سازان خراسان رضوی:

شورای رقابت دست از سر خودروسازان بردارد!

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۷:۴۳ | کد خبر: CP- ۶۸۳۵ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
دبیر انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت: اگر شورای رقابت دست از سر خودروساز بردارد و بگذارد عرضه و تقاضا روند خود را ادامه دهد دست واسطه‌ها نیز کوتاه خواهد شد.
به گزارش کارپرس، محمدرضا جواهری در خصوص شرایط فعلی بازار خودرو، اظهار کرد: عرضه و تقاضا همیشه در جامعه حاکم است، اگر یک خودروساز عنوان کند که سمند امروز 60 میلیون تومان کسی آن را خریداری نخواهد کرد اما اگر از قیمت آن کم شود مصرف‌کننده آن را خریداری خواهد کرد.

 
وی ادامه داد: شورای رقابت کاری می‌کند که یک ماشینی که شرکت ایران خودرو آن را با 32 میلیون تومان تولید می‌کند در بازار 42 میلیون تومان به دست مصرف‌کننده برسد، در این میان این 10 میلیون تومان مابه‌التفاوت نصیب واسطه‌ها می‌شود.

دبیر انجمن قطعه سازان خراسان رضوی افزود: صنف ما دچار یک گرفتاری شده و علاوه بر آن درگیر چک‌های برگشتی نیز شده، زیرا خودروساز به ما پولی نداده است.
 
جواهری عنوان کرد: شورای رقابت اگر دست از سر خودروساز بردارد و بگذارد خریدار قیمت کالا خود را تعیین کند دیگر دچار این آشفتگی نخواهیم بود.
 
وی با اشاره به اینکه بازار خودرو را به حال خود بگذارید تا متولیان این امر خود بتواند با مشتریان خود کنار آیند، خاطرنشان کرد: مشتری است که در نهایت قیمت نهایی را می‌تواند تعیین کند.
 
دبیر انجمن قطعه سازان خراسان رضوی با بیان اینکه خودروسازی باید از انحصار دولت خارج شود تا بتواند مسیر خود را ادامه دهد، تاکید کرد: این امر که واردات قطعات داخلی نیز باعث گرانی می‌شود منطقی نیست زیرا اگر عنوان سال حمایت از کالای ایرانی است، باید مانع از واردات این قطعات شویم.
 
جواهری اضافه کرد: از طرفی قطعات وارد کشور می‌شود اما از سوی دیگر دست قطعه‌ساز را از طریق بانک‌ها، تامین اجتماعی، دارایی و گمرک و... می‌بندند و بعد با این شرایط اعلام می‌کنند با دنیای خارج رقابت کنید.
 
وی تصریح کرد: پیشنهاد من این است که دولت ارز 4200 تومان را از محل ارز منابع ملی مانند نفت تامین کند تا گشایش نیز صورت گیرد.
 
دبیر انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مردم فقط یک ماشین می‌خواهند، دولت اگر بتواند دست واسطه‌گران را کوتاه کند همه مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

شورای رقابت دست از سر خودروسازان بردارد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است