به گزارش کار پرس، ممکن است خیلیها بگویند حرف مشتریان و خواسته آنها (در قالب کمپین خودرو نخرید) اثری روی خودروسازان نگذاشته و این اتفاق خوبی نیست؛ با این حال بنده معتقدم اصلا حرف این کمپین حرف مردم نبوده است. آن زمان که کمپین شکل گرفت، خیلی گمان میکردند مشتریان با صنعت خودرو قهر کرده و به هیچ وجه حاضر نیستند خودروهای داخلی را خریداری کنند، با این حال ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی از سوی دولت نشان داد ماجرا چیز دیگری است.
این تسهیلات سبب شکسته شدن کمپین «خودرو نخرید» شد و در عرض مدت زمانی کوتاه، نزدیک به 130 هزار خودرو به فروش رفت. در واقع این استقبال مردمی از تسهیلات 25 میلیون تومانی نشان داد مشتریان با بازار خودرو قهر نیستند و مشکل آنها تنها قدرت خرید پایین است. با این حساب نمیتوان گفت کمپین موردنظر توانسته تغییری در رفتار خودروسازان داده و سبب بهبود کیفی خودروهای داخلی شود.
این تسهیلات سبب شکسته شدن کمپین «خودرو نخرید» شد و در عرض مدت زمانی کوتاه، نزدیک به 130 هزار خودرو به فروش رفت. در واقع این استقبال مردمی از تسهیلات 25 میلیون تومانی نشان داد مشتریان با بازار خودرو قهر نیستند و مشکل آنها تنها قدرت خرید پایین است. با این حساب نمیتوان گفت کمپین موردنظر توانسته تغییری در رفتار خودروسازان داده و سبب بهبود کیفی خودروهای داخلی شود.
اگر هم تغییر در سطح کیفی خودروها به چشم میآید، این موضوع بیشتر ناشی از برنامه خودروسازان مبنیبر بهبود مستمر کیفی محصولات شان است نه کمپین. به اعتقاد من حتی ارائه روشهای فروش جذاب نیز ربطی به کمپین ندارد، چه آنکه چنین روشهایی در گذشته نیز اجرا میشد و هماکنون دوباره مورد استفاده قرار گرفتهاند. در مجموع معتقدم کمپین «خودرو نخرید» بهدلیل آنکه مردمی نبود، اثری هم روی رفتار خودروسازان نداشته و اینکه شرکتهای خودروساز تلاششان را (در حوزه کیفی) بیشتر کردهاند، ناشی از برنامهریزی آنهاست و ارتباطی به کمپین موردنظر ندارد.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان