به گزارش کار پرس، ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته رقابت بالایی بین خودروسازان مختلف برای یافتن مشتری و فروش خودرو وجود دارد. وی با بیان اینکه حاصل این رقابت مناسب بودن شرایط عرضه خودرو در این کشورها به نفع مشتریان است، خاطرنشان کرد: خودروسازان جهانی در کشورهای توسعه یافته محصولاتشان را بهصورت تمام قسط بدون بهره عرضه میکنند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: علاوهبر آن این امکان برای خریداران خودرو وجود دارد که پس از پایان یافتن اقساط، خودروی خریداری شده خود را با یک خودروی نو تعویض کنند. وی افزود: اما در بازار خودروی ایران بهدلیل انحصاری بودن بازار شرایط کاملا متفاوت بوده و خودروهای وارداتی با قیمتهای بسیار بالا و غیرواقعی به مصرفکنندگان عرضه میشود.به گزارش «دنیایاقتصاد» باید توجه داشت که خودروسازان خارجی برای تامین سرمایه خود از وامهای بانکی با بهرههای بسیار ناچیز استفاده میکنند و هزینه تامینمالی برای خودروسازان داخلی بسیار بالاتر و تا چند برابر است.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: علاوهبر آن این امکان برای خریداران خودرو وجود دارد که پس از پایان یافتن اقساط، خودروی خریداری شده خود را با یک خودروی نو تعویض کنند. وی افزود: اما در بازار خودروی ایران بهدلیل انحصاری بودن بازار شرایط کاملا متفاوت بوده و خودروهای وارداتی با قیمتهای بسیار بالا و غیرواقعی به مصرفکنندگان عرضه میشود.به گزارش «دنیایاقتصاد» باید توجه داشت که خودروسازان خارجی برای تامین سرمایه خود از وامهای بانکی با بهرههای بسیار ناچیز استفاده میکنند و هزینه تامینمالی برای خودروسازان داخلی بسیار بالاتر و تا چند برابر است.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان