Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک کارشناس اظهار کرد:

تمرکز بر مونتاژ خودرو در ایران منطقی نیست

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۷:۴۱ | کد خبر: CP- ۴۱۸۳ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در سرمایه‌گذاری خودروسازان بین‌المللی در ایران باید انتقال تکنولوژی در راستای خودروساز شدن ایران مورد توجه قرار گیرد تا در نهایت محصولی با برند ملی تولید و به بازار عرضه شود.
به گزارش کارپرس، ابولفضل خلخالی  اظهار کرد: در شرایطی صنعت خودروسازی اقتصادی خواهد بود که محصولات با برند ملی تولید شود.

وی ادامه داد: محصولات مونتاژی در ایران با قیمت تمام شده بیشتری نسبت به کشور مادر به بازار عرضه می شود که این موضوع نشان از به صرفه نبودن مونتاژ در ایران دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: مونتاژ در ایران با رویکرد انتقال دانش فنی که منجر به خودروساز شدن شرکت های ایرانی می شود آغاز شد اما در حال حاضر روند مونتاژ با شرایط فعلی در کشور به عادت تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: در همکاری با شرکت های خارجی در زمینه تولید خودرو باید انتقال دانش فنی در راستای خودروساز شدن مدنظر قرار گیرد و این در حالی است که اطلاعات فنی تا به امروز به شرکت های ایرانی منتقل نشده است.

خلخالی خاطرنشان کرد: شرکت های خارجی برای ورود به بازار ایران باید سهم خود را با سرمایه گذاری و ارائه خدمات مناسب همچون انتقال دانش و فناوری بپردازند و از سوی دیگر تولید خودروهای مونتاژی و مشترک شرکت های مطرح جهان در ایران باید به گونه ای صورت گیرد که از شرکت های مختلف ایرانی همچون قطعه سازان ایرانی در آن دخیل استفاده شود.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تمرکز بر مونتاژ خودرو در ایران منطقی نیست

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است