به گفته وی، حدود 90 درصد تولید خودروهای سواری در اختیار 2 شرکت ایرانی و سهم خودروهای خارجی حدود 10 درصد است.
وی یادآوری کرد: در چند سال گذشته شرکتهای خودروساز بزرگ و صاحب نشان خارجی از فرانسه، آلمان و ایتالیا حضور خود را در بازار ایران از طریق سرمایهگذاری مشترک با خودروسازان ایرانی تحکیم بخشیدهاند.
کمالی اردکانی از شرکتهای خودروساز کرهای دعوت کرد با توجه به توان رو به رشد این صنعت و جمعیت جوان ایران و اتصال کشور ما به بازار 400 میلیونی منطقه، حضور خود را از طریق سرمایهگذاری مستقیم خارجی در این بازار توسعه دهند.
وی در این نشست «فرصتها و چالشهای سرمایهگذاری خارجی و همکاری مشترک در بخشهای مهم صنعتی ایران» را تشریح کرد و صنعت خودرو را سومین صنعت اشتغالزا و دومین صنعت شتاب دهنده رشد اقتصادی کشور پس از بخش نفت و پتروشیمی دانست.
پنجمین مجمع همکاریهای ایران و کره جنوبی دیروز (چهاردهم شهریورماه) با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و قائم مقام موسسه سیاستهای اقتصادی بینالمللی کره جنوبی، در شهر سئول گشایش یافت.
هیات ایرانی به سرپرستی رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در این همایش حضور دارند.
بر اساس شرایط جدید قراردادهای سرمایهگذاری، شرکتهای سرمایهگذارخارجی در صنعت خودرو موظفند 30 درصد محصول خود را صادر و دستکم 40 درصد نیازهای مواد اولیه تولید خود را از شرکت های ایرانی تامین کنند.
تاسیس مراکز تحقیق و توسعه با همکاری شرکتهای ایرانی از دیگر بندهای قراردادهای امضا شده است.
باید در افق 1404 سه میلیون خودرو در ایران تولید شود که یک میلیون دستگاه برای صادرات به بازارهای خارجی در نظر گرفته شده است.
منبع: ایرنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان