Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
زاوه پیش بینی کرد:

افزایش فروش قسطی خودرو با کاهش نرخ سود

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۷:۴۶ | کد خبر: CP- ۳۷۷۵ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کاهش نرخ سود سپرده و به طبع آن کاهش نرخ سود تسهیلات تاثیر قابل توجهی بر شرکتهای خودروسازی نخواهد داشت اما در حوزه لیزینگ و فروش اقساطی خودرو می‌تواند باعث افزایش تقاضا در این بخش شود.
به گزارش کارپرس، فربد زاوه اظهار کرد: تمرکز خودروسازان داخلی در سالهای اخیر بر تامین منابع از مشتریان و بازار غیر رسمی پول و نه شبکه بانکی بوده است.

 وی با بیان اینکه در این سالها خودروسازان چند درصد بالاتر از نرخ سود شبکه بانکی، سود مشارکت به مشتریان خود پرداخت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که خودروسازان در دریافت تسهیلات از شبکه بانکی دچار مشکل هستند و به ناچار به جذب منابع از مشتریان روی آورده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی از جمله بدهی‌های معوق گذشته به شبکه بانکی، زیان انباشته و بالا بودن ریسک داشته باشد که باعث می‌شود بانکها تمایلی به پرداخت تسهیلات به خودروسازان نداشته باشند.

وی افزود: بنابراین در این شرایط کاهش نرخ سود سپرده و به طبع آن کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی تاثیر خاصی بر کاهش قیمت تمام شده پول برای خودروسازان نخواهد داشت.

زاوه با بیان اینکه کاهش نرخ سود سپرده و کاهش بهره تسهیلات تنها می‌تواند تاثیر مثبتی بر شرکتهای لیزینگ خودرو داشته باشد، تصریح کرد: اگر متناسب با کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی، شرکتهای لیزینگ خودرو نیز نرخ بهره تسهیلات پرداختی به مشتریان را کاهش دهند این موضوع می‌تواند باعث بهبود قدرت خرید مردم و رشد تقاضا در این بخش شود.

 اخیرا بانک مرکزی با هدف مدیریت نقدینگی و سرمایه در اقتصاد ملی نرخ سود سپرده در شبکه بانکی را به یک ساله ۱۵ درصد و روزشمار ۱۰ درصد کاهش داد و مقرر کرد تمام بانکها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود سپرده‌ را به این میزان کاهش دهند.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش فروش قسطی خودرو با کاهش نرخ سود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است