Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
پلیس تاکید کرد:

خودروهای فاقد معاینه فنی ۵۰هزار تومان جریمه می شوند

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۷:۴۵ | کد خبر: CP- ۳۷۷۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رئیس پلیس راهور تهران گفت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، روزی 50 هزار تومان جریمه می شوند.
به گزارش کارپرس، سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران در گفتگو با برنامه 18:30 گفت: بحث معاینه فنی می تواند خودروهای دودزا را از رده خارج کند. این طرح نه تنها در تهران بلکه در شهرستان ها نیز مد نظر ماست و در سامانه سیم فا در حال اجراست.

 وی افزود: خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، روزی 50 هزار تومان جریمه می شوند. شاید این جریمه در آینده به دستشان برسد ولی اینکه پلیس اکنون جلویشان را نمی گیرد دلیل عدم کنترل شان نیست.

سردار مهماندار افزود: ما در کل سطح شهر در حال کنترل خودروهای دودزا هستیم و پلاک های تعمیری به آنها داده می شود تا زمانی که معاینه فنی صورت گیرد بعد دوباره می توانند پلاک اصلی خود را دریافت کنند و 45 هزار تومان هم باید جریمه پرداخت کنند. وی افزود: از دیروز ما 45 دستگاه پلاک تعمیری در تهران گرفتیم.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: با نزدیک شدن مهرماه، جریمه دودزا بودن افزایش می یابد و از امروز این طرح با شدت بیشتر در تهران استارت خورد.

 وی افزود: مراکز بسیاری برای تعمیر معاینه فنی وجود دارد و افراد باید در طول سال حتما به این مراکز مراجعه کنند و دولت هم اخیرا" مصوبه ای داشته که تردد خودروهای فرسوده را در سطح شهر ممنوع کرده است و ما باید از طریق دوربین ها خودروهای بالای 20 سال را از رده خارج کنیم و قصد داریم این سیستم را گسترش دهیم و هرچه زودتر خودروهای فرسوده را از تهران خارج می کنیم و بعدها این طرح را به شهرستانها نیز گسترش داده خواهد شد زیرا آثار زیانبار یک خودروی فرسوده بر تمام افراد جامعه اثر گذار است.

 رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: مخدوش کردن پلاک خودروها یک جرم سنگین است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

مهماندار افزود: از آنجا که از ابتدای مهر بر حجم ترافیک 30 درصد افزوده خواهد شد، با یکسری اقدامات سعی در کاهش ترافیک داریم.

وی گفت: اینکه باید تعداد واگن های مترو 3 هزار تا باشد ولی ما تنها هزار تا داریم و در حوزه اتوبوس هم کسری داریم و در هفته اول که سرویس ها جانیفتاده، می توانیم توزیع موادغذایی سوپرمارکت ها را به زمان دیگری موکول کنیم که با زمان مدارس تداخل نداشته باشد.

دیگر اینکه زمان آموزش و پرورش و آموزش عالی را به گونه ای می توان مدیریت کرد که با هم تلاقی نداشته باشد و علاوه بر آن رانندگان سرویس ها پلیس مدارس را  تعلیم دهیم و با نصب تابلوهای لازم جلوی مدارس از حجم تردد جلوی مدارس کم کنیم.

مهماندار به خانواده ها توصیه کرد: همکاری و تعامل خود را با پلیس حفظ کنند و اینکه لزومی ندارد جلوی مدارس پارک کنند. نکته دیگر اینکه حتما فرزندان خود را به سرویس هایی تحویل دهند که برچسب داشته باشند یعنی کسی که از همه فیلترها عبور کرده است.

حسینی منش مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران نیز در گفتگوی تلفنی گفت: ما در تهران 13 مرکز معاینه فنی برای خودرو و 10 مرکز برای معاینه موتورسیکلت داریم.

وی افزود: سال گذشته در مهر و آبان پیک سنگینی برای معاینه فنی داشتیم و به همین دلیل امسال این معاینه فنی را یک ماه جلو انداختیم و روزانه حدود 5 هزار مراجعه کننده داریم. امسال همچنین دو مرکز جدید با 6 خط جدید معاینه فنی برای خدمت رسانی به شهروندان داریم که 4 ماه آینده 4 خط آن سرویس دهی خواهد کرد.

حسینی منش گفت: مراکز معاینه فنی در آن مقطع خودرو را معاینه می کند و اگر خودرو بعدا دوباره دچار نقص فنی شود یا دودزا شود، دیگر مسئولیتی با ما نخواهد بود. مثلا ممکن است بعد از معاینه چراغ ماشین بسوزد ولی خواهش ما از شهروندان این است که کوچکترین نقص خودرویشان را برطرف کنند تا ضرری متوجه جامعه نشود.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهای فاقد معاینه فنی ۵۰هزار تومان جریمه می شوند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است