Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

عمر خودروهای تک‎ستاره از سال ۹۷ پایان می یابد

دوشنبه | ۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۸:۰۹ | کد خبر: CP- ۳۶۹۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: براساس سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت از پایان سال ۹۶ هیچ خودروی تک‌ستاره‌ای نباید در سبد تولیدی شرکت‌های خودروسازی کشور وجود داشته باشد.
به گزارش کارپرس، اشکان گلپایگانی با اشاره به محدودیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید خودروهای تک‌ستاره در پایان امسال افزود: شرکت‌های خودروساز در حال برنامه‌ریزی هستند تا با انجام اصلاحات کیفی و بهبود محصولات در خطوط تولید، طراحی پلت فرم‌های جدید و جایگزینی محصولات جدید با خودروهای قدیمی در سطوح بالاتری از کیفیت و رقابت قرار گیرند.
 
وی با بیان اینکه حداقل سطح کیفی خودروهای تولیدی در سال 97 دو ستاره خواهد بود، گفت: براساس سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت از پایان سال 96 هیچ خودرو تک‌ستاره‌ای نباید در سبد تولیدی شرکت‌های خودروسازی کشور وجود داشته باشد.وی با بیان اینکه حتما خودروهایی داریم که حداقل‌های لازم را برای تولید ندارند و نباید تولید شوند، گفت: ما از جایی وارد فضای امتیاز تک‌ستاره به خودرو‌ها می‌شویم که حداقل‌های استاندارد ایمنی را پاس کنند،
 
خودروهایی که قادر به پاس کردن استانداردهای ایمنی نباشند نه تنها در جداول کیفی ما قرار نمی‌گیرند، بلکه از شماره‌گذاری آنها نیز جلوگیری می‌شود. گلپایگانی افزود: خودروهایی که در رده تک‌ستاره به بالا قرار می‌گیرند به معنی این است که حداقل‌های تعریف شده در استانداردهای ایمنی در آنها رعایت شده است و از این مقطع به بعد سطوح کیفی شان بررسی و با شاخص‌های موجود در دنیا مقایسه می‌شود که چه ستاره‌ای به این خودرو‌ها تعلق می‌گیرد.

وی گفت: در ستاره‌های کیفی البته قیمت، شاخص مهمی است، هرچه سطح قیمت خودرو‌ها بالاتر می‌رود شاخص‌های کنترلی سختگیرانه‌تر می‌شود به این معنی که یک خودرو تک‌ستاره زیر 25 میلیون تومان با یک خودرو تک‌ستاره بالای 100 میلیون تومان به لحاظ کیفی تفاوت‌های زیادی دارد. گلپایگانی افزود: حدود 68 درصد خودروهای دارای تیراژ تولید بالا و حدود 46 درصد خودرو‌ها به لحاظ نوع و مدل، در سطح کیفی تک‌ستاره قرار دارند به این معنی که ما در خودروهای با قیمت کمتر از 25 و حتی 50 میلیون تومان سهم بازار گسترده‌تری داریم.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه در همه جای دنیا مسوولیت کیفیت خودرو با خودروساز است، گفت: خودروسازان خودشان باید سطوح کیفی را تعیین کنند البته در این سال‌ها موانعی، چون تامین مالی، مباحث کیفی و ارتباطات بین‌المللی آرام‌آرام در حال حل شدن است. گلپایگانی افزود: همچنین قطعه‌سازی با توجه به تاثیری که در کیفیت خودرو دارد مورد توجه قرار گرفته و لازم است قطعه سازان با فناوری‌های روز جهان آشناو قابلیت صادرات داشته باشند تا بتواند خودروسازی ما را به سمت کیفیت سوق دهند.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

عمر خودروهای تک‎ستاره از سال ۹۷ پایان می یابد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است