Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در دانشگاه علم‌وصنعت ابداع شد:

روشی جدید برای جداسازی گوگرد از گازوئیل

پنج شنبه | ۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۰۷:۲۲ | کد خبر: CP- ۳۶۶۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
محققان دانشگاه علم و صنعت با طراحی دستگاه سولفورزدایی موفق به ارائه راهکاری برای حذف اقتصادی و کم‌هزینه گوگرد از گازوئیل شدند.
به گزارش کارپرس، دکتر مسعود رحیمی از محققان این طرح در حاشیه مراسم ساخت و بهره‌برداری از واحد سولفورزدایی گازوئیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در این مطالعات موفق به طراحی و ساخت دستگاه سولفورزدایی به روش اکسیداسیون و با کمک امواج مافوق صوت شدیم، اظهار کرد: این دستگاه در فاز نیمه صنعتی در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت اجرایی شده و شامل دو بخش سونوراکتور و برج استخراج است.

وی ادامه داد: بخش اول این دستگاه سونوراکتور است که در آن فرآیند حذف ترکیبات سولفوری از گازوئیل با استفاده از کاتالیست‌ها و امواج مافوق صوت صورت می‌گیرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه ورودی راکتور گازوئیل با 3 هزار PPM است، خاطر نشان کرد: زمانی که این گازوئیل حاوی سولفور وارد راکتور می‌شود، گوگردزادیی از آن صورت می‌گیرد و خروجی راکتور وارد برج استخراج می‌شود.

این محقق با بیان اینکه در برج استخراج ترکیبات اضافه از گازوئیل حذف خواهد شد، اظهار کرد: خروجی این بخش گازوئیلی با سولفور کمتر از 50 PPM است که نزدیک به سوخت گازوئیل یورو 5 خواهد بود.

محصول نهایی دستگاه سولفورزدای گازوئیل، مایع سفیدی است که به استاندارد یورو 5 نزدیک شده است

رحیمی با بیان اینکه دانش فنی این دستگاه در اختیار کشورهایی چون آمریکا و آلمان است، افزود: با نوآوری‌هایی که در این دستگاه داشتیم، توانستیم در زمینه طراحی و ساخت این دستگاه گامی جلوتر از سایر کشورها برداریم؛ چراکه با تغییرات اعمال شده توانستیم هزینه‌های حذف سولفور و تولید سوخت استاندارد را به حداقل برسانیم.

محقق این طرح با بیان اینکه در این پروژه تحقیقاتی موفق شدیم نمونه پیشرفته دستگاه سولفورزدایی را طراحی کنیم، اضافه کرد: در کنار اجرای این طرح در آزمایشگاه CFT دانشگاه علم و صنعت با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری این فرآیند را شبیه‌سازی کردیم و با انتشار مقالات این طرح و فرآیند شبیه‌سازی از کشورهایی چون انگلستان، سوئد و فرانسه پیشنهاد همکاری به ما ارائه شد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

روشی جدید برای جداسازی گوگرد از گازوئیل

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است