Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
از سال ۲۰۲۰ ؛

مرسدس بنز خودران‌هایش را تاکسی می‌کند

دوشنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۰۷:۳۰ | کد خبر: CP- ۳۵۷۰ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
مرسدس بنز از عرضه اولین خودروهای خودران سطح ۴ و ۵ در قالب تاکسی، از سال ۲۰۲۰ خبر داده است.
به گزارش کارپرس، در زمان فعلی می‌توان با اطمینان، از ظهور خودروهای خودران در آینده‌ای نزدیک سخن گفت. نه‌تنها غول‌های فناوری مثل گوگل و تسلا در توسعه فناوری خودران تلاش می‌کنند؛ بلکه خودروساز‌های باسابقه‌ای همچون جنرال موتورز و فورد هم در این زمینه فعال هستند. مسلما زمان زیادی لازم است تا اشخاص حقیقی بتوانند خودروی خودران خریداری کنند؛ در واقع قیمت زیاد در زمان عرضه اولیه، مانع این می‌شود که ربات‌های خودمختار بین مردم جا باز کنند و تجربه سواری آن‌ها عمومی و فراگیر شود.

اُلا کوالنیوس، سرپرست گروه تحقیقات دایملر و توسعه خودروهای مرسدس بنز، اعتقاد دارد که راه حل این مسئله، ظهور خودروهای خودران به‌صورت تاکسی است؛ چراکه خودروهای شخصی با این فناوری بسیار پرهزینه خواهند بود.

تعداد حسگرهایی که باید روی خودرو نصب شوند، قدرت محاسباتی آن‌ها و سایر امکانات، ده‌ها هزار دلار هزینه برای خودروهای خودران رقم می‌زنند. در چنین شرایطی راه بهره‌برداری مناسب و کسب منفعت از این پروژه، استفاده از تاکسی‌های خودران (در تعداد ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰ یا حتی ۱۰۰۰ دستگاه) در شهر یا بخش‌هایی از یک منطقه‌ی خاص است.

این کارشناس معتقد است که با ارائه تاکسی‌سرویس به‌جای فروش خودروهای خودران به‌صورت شخصی، مرسدس بنز پول‌سازی‌ سریع‌تری خواهد داشت:

از طریق عدم نیاز به پرداخت حقوق راننده، هزینه‌های این پروژه به‌سرعت تأمین می‌شود. پس ما ابتدا برای تولید تاکسی‌هایی خودران سطح ۴ و ۵ (تمام خودران) تلاش می‌کنیم. تجاری‌سازی این برنامه، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ و در واقع در زمان رونمایی آن انجام می‌شود. این اقدام از طریق خدمت‌رسان‌های حرکتی ما یا تحت همکاری با سایر شرکت‌های خدمات حمل و نقل، صورت می‌گیرد.

به نظر می‌رسد در صورتی که هزینه‌های فناوری خودران کاهش و علاقه مشتری افزایش پیدا کند، احتمالا مرسدس بنز، خودروهای خودران را مستقیما به مشتری‌‌ها خواهد فروخت.



منبع: خبرگزاری فارس

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مرسدس بنز خودران‌هایش را تاکسی می‌کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است