Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پیشروی تهران در اجرای طرح LEZ

پنج شنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۸:۰۶ | کد خبر: CP- ۳۵۴۲ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
یکصد و چهلمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با هدف هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف کشور برای اجرای طرح LEZ برگزار شد.
به گزارش کارپرس، این جلسه با موضوع تمهیدات جدید پیرامون اجرای طرح LEZ  برای کاهش آلودگی هوا در محدوده کلان‌ شهرها در سال 96 با حضور هوشنگ خندان‌ دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و همچنین سایر اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در اجرا ی طرح LEZ برای کاهش آلودگی هوا در محدوده کلان‌ شهرها ارائه شد و سپس مسئولان هشت کلان‌ شهر کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، قم، کرمانشاه، اهواز و تبریز گزارشی درباره وضعیت دوربین‌های ثبت پلاک و ثبت سرعت در این شهرها و همچنین مشکلات و موانع موجود برای اجرای این طرح ارائه دادند.

خندان ‌دل با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال 95، 36 درصد جمعیت شهری کشور در 8 کلانشهر ساکن هستند و عقل حکم می‌کند برای مقابله با آلودگی هوا اقدامات خود را از نقاط پرجمعیت آغاز کنیم. البته باید دقت کنیم این طرح بدون همکاری کامل شهرداری‌ها و پلیس راهور محقق نمی‌شود پس باید تعامل خوبی میان این دستگاه‌ها شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: باید زمینه گسترش این طرح را از طریق نصب دوربین‌ های لازم و اتصال آنها به شبکه سیمفا فراهم کنیم، از سویی باید نظام اجرایی کشور را مجاب کنیم که منابع مالی کافی را در اختیار قرار دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه اکنون معاینه فنی در تمام کشور به صورت یکپارچه انجام می‌شود خاطرنشان کرد: این اقدام زمینه را برای اعمال قانون از طریق شیوه‌های الکترونیکی فراهم می کند. دولت مصمم است که از تردد خودروهای آلاینده و فرسوده جلوگیری کند و شورای عالی حفاظت محیط زیست هم شرایط سخت‌تری برای صدور معاینه فنی در نظر گرفته است. البته باید اقداماتی از جمله نصب بیشتر دوربین‌ها در خیابان‌ها و جاده‌های کشور انجام شود. اکنون تهران در اجرای این طرح پیشرو است و پلیس می تواند خودروهای آلاینده یا خودروهایی که دارای معاینه فنی نیستند را اعمال قانون کند.

سردار مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز در این جلسه با بیان اینکه آمادگی برای اجرای طرح LEZ برای کاهش آلودگی هوا در محدوده کلان ‌شهرها بخصوص در تهران وجود دارد و اطلاع ‌رسانی خوبی هم به مردم انجام شده است گفت: سیمفا سامانه بسیار خوبی است که می تواند به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و پلیس برای کنترل معاینه فنی خودروها کمک کند. البته در استان‌ها برای اجرای این طرح به دوربین‌های بیشتری نیاز است.

در پایان جلسه سایر اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به بیان دیدگاه‌های خود برای اجرای بهتر طرح مقابله با آلودگی هوا پرداختند.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پیشروی تهران در اجرای طرح LEZ

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است