Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

انتقاد وزیر صنعت از کندی پروژه های خودرویی

دوشنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۷:۱۱ | کد خبر: CP- ۳۴۰۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مراکز تحقیقات خودرو باید به روز شود، نسبت به طولانی شدن روند اجرای پروژه ها در صنعت خودرو انتقاد کرد و گفت: چرا خودروسازان 30 ماه را صرف تست موتور می کنند؟ این موضوع باید کاهش پیدا کند.
به گزارش کارپرس، محمدرضا نعمت زاده در در مراسم رونمایی موتور ملی سه سیلندر  به اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در صنعت خودرو گفت: در بخش صنعت نباید به استراحت دارایی ها اعتماد کرد، بلکه باید مدام به نوآوری های جدید پرداخت تا این صنعت ر روز روند توسعه را پشت سر بگذارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز تاسف از اینکه نوآوری، تحقیق و توسعه در شرکت های ایرانی کمتر دیده می شود، تصریح کرد: اگرچه  مرکز تحقیقات موتور ایران یک افتخار ملی است اما با این وجود معتقدم این مراکز باید به روز شود.

نعمت زاده با بیان این که قطعات موتور ملی سه سیلندر باید هرچه زودتر داخلی سازی شود، تصریح کرد: قطعه سازان باید نسبت به دستیابی به دانش فنی تولید این قطعات در داخل اقدام کنند.

وزیرصنعت  در ادامه خطاب به مدیران سایپا با تاکید بر این که عمر یک خودرو یا پلتفرم جدید 6 تا 7 سال است، ادامه داد: چرا خودروسازان 30 ماه را صرف تست موتور می کنند. این موضوع باید کاهش پیدا کند، لزومی ندارد همه چیز را دوباره تولید کنیم بلکه  باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم تا سرعت انجام پروژه ها به میزان مطلوب برسد.

او همچنین با اشاره به اینکه سرعت عمل باید سر لوحه کار در صنعت قرار بگیرد گفت: اتلاف وقت در صنعت خودرو بیش از حد زیاد است.

نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برجام همه کاری در صنعت ایران کرد به گونه‌ای که موتور ملی سه سیلندر که امروز رونمایی شد یکی از محصولات برجام است، گفت: امروز به لطف برجام هیچ مانعی برای همکاری در زمینه‌ی انتقال تکنولوژی با شرکت‌های معتبر خارجی نداریم، بنابراین باید از این فرصت استفاده کرده و در صنایع کشور به بحث نوآوری و تحقیق و توسعه بیشتر توجه شود.

او با اشاره به اینکه ارتباطات بانکی یکی بعد از دیگری در حال برقراری است، به تعاملات خود با مسوولان اقتصادی ویتنام و قزاقزستان برای رفع مشکلات بانکی اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در طول این مذاکرات توافقات لازم برای رفع موانع ارتباطات بانکی انجام شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطر نشان کرد: از خودروسازان که حدود ۱۵ درصد بخش صنعت کشور را به خود اختصاص داده‌اند می‌خواهیم که نسبت به انتقال دانش و فناوری روز اقدام کنند.

 
منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

انتقاد وزیر صنعت از کندی پروژه های خودرویی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است