وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز تاسف از اینکه نوآوری، تحقیق و توسعه در شرکت های ایرانی کمتر دیده می شود، تصریح کرد: اگرچه مرکز تحقیقات موتور ایران یک افتخار ملی است اما با این وجود معتقدم این مراکز باید به روز شود.
نعمت زاده با بیان این که قطعات موتور ملی سه سیلندر باید هرچه زودتر داخلی سازی شود، تصریح کرد: قطعه سازان باید نسبت به دستیابی به دانش فنی تولید این قطعات در داخل اقدام کنند.
وزیرصنعت در ادامه خطاب به مدیران سایپا با تاکید بر این که عمر یک خودرو یا پلتفرم جدید 6 تا 7 سال است، ادامه داد: چرا خودروسازان 30 ماه را صرف تست موتور می کنند. این موضوع باید کاهش پیدا کند، لزومی ندارد همه چیز را دوباره تولید کنیم بلکه باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم تا سرعت انجام پروژه ها به میزان مطلوب برسد.
او همچنین با اشاره به اینکه سرعت عمل باید سر لوحه کار در صنعت قرار بگیرد گفت: اتلاف وقت در صنعت خودرو بیش از حد زیاد است.
نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برجام همه کاری در صنعت ایران کرد به گونهای که موتور ملی سه سیلندر که امروز رونمایی شد یکی از محصولات برجام است، گفت: امروز به لطف برجام هیچ مانعی برای همکاری در زمینهی انتقال تکنولوژی با شرکتهای معتبر خارجی نداریم، بنابراین باید از این فرصت استفاده کرده و در صنایع کشور به بحث نوآوری و تحقیق و توسعه بیشتر توجه شود.
او با اشاره به اینکه ارتباطات بانکی یکی بعد از دیگری در حال برقراری است، به تعاملات خود با مسوولان اقتصادی ویتنام و قزاقزستان برای رفع مشکلات بانکی اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در طول این مذاکرات توافقات لازم برای رفع موانع ارتباطات بانکی انجام شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطر نشان کرد: از خودروسازان که حدود ۱۵ درصد بخش صنعت کشور را به خود اختصاص دادهاند میخواهیم که نسبت به انتقال دانش و فناوری روز اقدام کنند.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان