نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: اما اگر منظور از تولید خودروی ملی استفاده از تجربیات گذشته در کنار به کار گرفتن فناوریهای جدید انتقال یافته به داخل باشد، میتوان نسبت به تولید این نوع خودروی ملی امیدوار بود، در این صورت میتوان بر روی پلت فرم سمند که اکنون بیش از ۹۰ درصد داخلیسازی شده است، تولید خودرو ملی داشت.
وی ابراز امیدواری کرد: اگر خودروسازان داخلی در دور جدید انعقاد قراردادهای بینالمللی در عمل، مسیر مونتاژکاری را طی نکنند میتوانیم فناوری تولید پلت فرم را به تدریج از خودروسازان کرهای و فرانسوی وارد و به مرور با بومیسازی قطعات آن در طراحی این اصلیترین بخش تولید خودرو، ورزیده شویم.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قراردادهای جدید خودروسازان داخلی با برندهای فرانسوی و کرهای، گفت: انعقاد قرارداد بین پنج شرکت داخلی و پنج برند خودروسازی خارجی برای طراحی و تولید پلت فرم نشان از جهتگیری و عزم شرکتهای خودرویی داخلی برای ورود به صنعت تولید پلت فرم دارد که باید به تولید پلت فرمهای داخلی ختم شود. البته خودروسازان باید با حضور در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص برنامههای آیندهشان گزارش دهند.
فولادگر تولید و عرضه خودروی ملی با فناوری روز و قیمت زیر ۳۵ میلیون تومان را بعید دانست و متذکر شد: نمیگویم نمیشود اما با وضعیت فعلی و چشمانداز تاریک و مبهم صنعت خودروسازی کشور نمیتوان گفت که آیا عموم مردم ایران بالاخره خواهند توانست خودروی ملی با کیفیت و با قیمت زیر ۳۵ میلیون تومان خریداری کنند یا خیر.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان