Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

برجام موجب توسعه واحدهای قطعه سازی در ایران شد

چهارشنبه | ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۷:۱۰ | کد خبر: CP- ۲۸۶۶ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت امروز واحدهای قطعه سازی و ایجاد شرکت های دانش بنیان در این بخش از نتایج برجام است.
به گزارش کارپرس، «عزیز اکبریان» امروز (سه شنبه) در مراسم امضای قرارداد 10 جانبه بین المللی طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو در محل شرکت ساپکو با اشاره به اجرای برجام، افزود: زمانی که در مجلس به برجام رای دادیم، انتقادهای بسیاری شد، اما نباید فراموش کرد که هم زمان با تکیه بر توان و دانش فنی داخلی باید به دانش فنی روز جهان هم مجهز شد.

به گفته این نماینده مجلس، فعالیت امروز واحدهای قطعه سازی و ایجاد شرکت های دانش بنیان در این بخش از نتایج برجام است و ادامه داد: حضور گسترده دانشگاه ها در صنعت می تواند نویدبخش دستیابی به توسعه بیشتر باشد.

وی یادآوری کرد: این حرکتی است که سال ها پیش در حوزه بهداشت و درمان کشور نیز اتفاق افتاده و نتیجه آن را امروز می توان به خوبی در بخش درمانی کشور لمس کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اتصال دانشگاه و صنعت را امری غیرقابل اجتناب عنوان و تصریح کرد: باید از فرصت به وجود آمده برای توسعه صادرات کشور بهره برد.

وی ادامه داد: این هدف نهایی است که صنعت باید دنبال کند و ما نیز در مجلس آماده هر نوع کمکی در راستای ارتقای تولید و صنعت هستیم.

 قرارداد و تفاهم نامه 10 جانبه بین المللی برای طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امروز با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری در محل شرکت ساپکو امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه 10 جانبه که بین گروه صنعتی ایران خودرو، معاونت علمی- فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر، شرکت «پینین فارینا» ایتالیا، «پانچ» بلژیک، «هیوندای پاورتک» کره جنوبی و «بنتلر» و «ماهله» آلمان امضا شد، همه مراحل طراحی و تولید پلتفرم و محصول اختصاصی ایران خودرو آغاز می شود.

علاوه بر این تفاهم نامه، گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت پینین فارینا ایتالیا قراردادی را به امضا رساندند که براساس آن شرکت ایتالیایی با همراهی شرکت های ذکر شده، پلتفرم و محصولات جدید ایران خودرو را طراحی و تولید می کند.

سرمایه گذاری لازم برای اجرای قرارداد بیش از 10 هزار میلیارد ریال برآورد می شود و همه مراحل آن در داخل کشور و گروه صنعتی ایران خودرو انجام خواهد شد. این قرارداد نخستین و بزرگترین همکاری بین المللی ایران در این زمینه به شمار می آید.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

برجام موجب توسعه واحدهای قطعه سازی در ایران شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است