هر چند در نگاه اول به نظر میرسد تاکید سیاستگذار بر شکلگیری سه خودروساز بزرگ در راستای تحقق اهداف صنعت خودرو در عرصه جهانی است اما در بررسی عمیقتر مشخص است که هدف دیگر شکلگیری قطب سوم خودروسازی و از بین بردن انحصار شکل گرفته در بازار خودرو کشور است. موضوعی که همواره مدنظر کارشناسان و دستاندرکاران صنعت خودرو کشور قرار گرفته است.
برهمین اساس، سیاستگذار در این راهبرد به تعریف شاخصهای مقیاس جهانی برای خودروساز سوم پرداخته که از جمله آنها به داشتن نام و نشان تجاری محصول، تعداد تولید و فروش و خدمات پس از فروش جهانی تاکید کرده است. در حالی این موضوع در سند راهبردی صنعت خودرو مورد توجه قرار گرفته که سال گذشته به دنبال انعقاد قراردادهای خودرویی در دور جدید همکاریها با خودروسازان جهانی در پساتحریم، شرکت رنو تفاهمنامه همکاری مشترک خود را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امضا کرد. تفاهمنامهای که خبر از حضور مستقل رنو در صنعت خودرو در بخش تولید، توزیع و خدمات پس از فروش دارد.
با وجود آنکه بسیاری از کارشناسان حضور مستقل رنو در چارچوب ایجاد رقابت در بازار خودرو و شکلگیری قطب سوم خودروسازی را رویدادی مثبت برای صنعت خودرو تعبیر میکنند اما تاکنون خبری از تبدیل این تفاهمنامه به قرارداد نشده است. موضوعی که به نظر میرسد با مخالفت برخی مسوولان صنعتی و خودرویی کشور با تاخیر مواجه شده است.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان