وی ادامه داد: براساس برنامهای که برای تولید خودرو تدوین و به خودروسازان اعلام کردهایم، استانداردهای خودرو در بخشهای قطعه، مجموعهها و الزامات از 52 استاندارد به 83 استاندارد افزایش پیدا کرده است که خودروسازان امسال باید تولیدات خود را به الزامات جدید منطبق کنند.رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این پرسش که عاقبتِ خودروهایی که با این استانداردها تولید نشود، چیست؟ گفت: هر خودرویی با این استانداردها منطبق نباشد، باید از چرخه خارج شود.
پیروزبخت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا هماکنون خودرویی در حال تولید است که این استانداردها را نداشته باشند؟ گفت: با توجه به اینکه این استاندارد را سختگیرانهتر و با مقررات اروپا تدوین کردهایم، خودروهایی وجود دارند که با استانداردهای جدید منطبق نیستند که تکلیف آنها تا پایان سال 96 روشن میشود. در آن زمان حتما تولید چند مدل خودرو متوقف میشود.رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در این ارتباط با وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز هماهنگ هستیم، گفت: برعکس آنچه تصور میشود، وزیر صنعت بسیار تاکید دارد که این استانداردها باید زودتر پیاده شود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این برنامه شامل خودروهای وارداتی چینی نیز میشود؟ نیز گفت: این برنامه شامل همه خودروهای تولیدی داخلی و وارداتی میشود. در مورد خودروهای چینی، آزمایش مستقیمی بر روی آنها انجام نشده و برای ورود به ایران، مدارک ای.مارک (E_MARK ) اتحادیه اروپا را ارائه میکنند. با این حال، امسال خودروهای داخلی و وارداتی براساس استانداردهای جدید کنترل میشوند.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان