Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در سند اهداف افق ۱۴۰۴ مطرح شد:

تاکید بر رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در خودروسازی

چهارشنبه | ۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۷:۱۷ | کد خبر: CP- ۲۶۴۵ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴ خودروسازان ملزم به انجام اقداماتی از جمله اجرای کامل قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو شده‌اند
به گزارش کارپرس، ویرایش دوم سند «اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴» سال ۱۳۹۳ به تصویب شورای سیاست‌گذاری خودرو رسیده و برای اجرا به خودروسازان ابلاغ شد.این سند دربرگیرنده راهکارهای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله توسعه کشور در حوزه صنعت خودرو است. در بخشی از این سند خودروسازان ملزم به انجام اقداماتی شده‌اند.

 رعایت استانداردهای تولید، ایمنی و عملکردی، استقرار و اجرای سیستم نظارت بر فرآیند تولید (COP)، رعایت استانداردهای زیست‌محیطی مصوب و تهیه و انتشار گزارش‌های ادواری و مقایسه‌ای از عملکرد واقعی با معیارهای مصوب و ابلاغی از جمله این اقدامات است. تولید خودرو براساس سبد سوخت مصوب دولت برای بازار داخل از دیگر الزامات خودروسازان در این زمینه است.

همچنین طبق این سند خودروسازان باید نسبت به اجرای قوانین و مقررات مربوطه از جمله آیین‌نامه قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اقدام کنند. قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو دربرگیرنده شرایط و ضوابط فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران برای جلوگیری از نقض حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو است. اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی این قانون سال گذشته به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تاکید بر رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در خودروسازی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است