Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
برای حذف خودروهای قدیمی؛

وزارت صنعت آستین بالا می زند؟!

سه شنبه | ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۰۵:۴۰ | کد خبر: CP- ۲۳۹۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایطی در همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، از خروج پلت‌فرم‌های قدیمی صحبت به میان آورده که همزمان کارگروهی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، مشغول بررسی زمان حذف این پلت‌فرم‌ها است
به گزارش کار پرس، آن طور که محمدرضا نعمت‌زاده اعلام کرده، طبق مصوبه جدید، استانداردهای اجباری خودرو به عدد 83 افزایش یافته و همچنین وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد به این نتیجه رسیده‌اند که برخی پلت‌فرم‌های قدیمی از خودروسازی کشور کنار گذاشته شوند تا به این واسطه، کیفیت افزایش یابد.

این در شرایطی است که از چندی پیش نیز ایدرو با ارسال نامه‌هایی جداگانه به خودروسازان داخلی اعم از دولتی‌ها و خصوصی‌ها، از آنها خواسته برنامه‌شان را برای خروج و جایگزینی محصولات قدیمی خود اعلام کنند. در واقع سازمان گسترش با برگزاری جلساتی جداگانه میزبان خودروسازان کشور خواهد شد تا به‌واسطه مذاکره با آنها، تکلیف محصولات قدیمی‌شان را مشخص کند. در این جلسات، علاوه‌بر مشخص شدن تاریخ خروج خودروهای قدیمی از خط تولید خودروسازان، به احتمال زیاد جایگزین آنها نیز مشخص خواهد شد.

هرچند هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده که کدام خودروها در چه بازه زمانی قرار است از خط تولید خارج شوند، با این حال گفته می‌شود پراید و پژو 405 دو کاندیدای اصلی در این ماجرا به‌شمار می‌روند.اما وزیر صنعت روز گذشته در حالی موضع جدید خود را در قبال خودروهای قدیمی اعلام کرده که به‌نظر می‌رسد او هنوز قاطعیت لازم را در اجرایی کردن چنین تصمیم مهمی ندارد. نعمت‌زاده در همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صحبت از حذف پلت‌فرم‌های قدیمی کرده، حال آنکه پیش تر معتقد بود خودروهایی مانند پژو 405 و پراید تا زمانی که بازار دارند، می‌توانند به تولید برسند.

به اعتقاد کارشناسان، حذف خودروهای موردنظر به‌دلیل تیراژ و فروش بالا، در درجه اول به یک برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد و در درجه بعدی نیز عزمی جزم را از سوی وزارت صنعت و خودروسازان و همچنین سازمان‌هایی مانند استاندارد و محیط‌زیست می‌طلبد.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

وزارت صنعت آستین بالا می زند؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است