Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
امروز به تهران می رسد؛

ایرباس ۳۲۱ با طعم و عطر برجام! + ویدئو و عکس

پنج شنبه | ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ - ۰۵:۱۳ | کد خبر: CP- ۱۹۴۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
برجام توافقی بدون نقص نبود و حاشیه های بزرگی از زمان تصویب دامن گیرش شد‍، حاشیه هایی متعدد و از متن پر رنگ تر! و همین امر موجب شد تا برکات آن کمتر به چشم آید. اما جدیدترین برکت برجام خود آنقدر درشت و بزرگ جثه است که بواقع نمی شود پنهانش کرد! برکتی از نوع ایرباس!

به گزارش کارپرس، پس از توافق برجام یکی از مواردی که از سوی دولت به عنوان موفقیتی بزرگ و نماد شکستن تحریم ها معرفی می شد توافق ایران با 5 کشور غربی در خصوص رفع تحریم خرید هواپیمای مسافربری بود، توافقی که باز هم مثل دیگر نقاط مثبت برجام کمتر اجازه ی عرض اندام یافت! عده ای از مخالفین به استناد بدعهدی غربی ها از نهایی شدن این توافق ابراز تردید کرده و عده ای دیگر نیز اساسا آن را امری تشریفاتی و البته تجملاتی قلمداد می کردند! البته نا گفته نماند، قانونگذاران آمریکایی هم آنقدر این توافق را انگولک کردند که در بازه ای حتا صدای اعتراض خود دولت نیز در آمد و آنجا بود که رشته ی امید برای نوسازی ناوگان مسافربری هوایی ایران رو به زدودن رفت! اما یکباره ورق برگشت و آمریکایی ها مجوزهای لازم را برای طرفین قراداد با ایران صادر کردند و قرارداد خرید 100 فروند ایرباس آکبند! بین ایران و ایرباس نهایی شد.

airbus new01

اهمیت اجرایی شدن این توافق آنجا معنا می یابد که نگاهی به وضعیت ناوگان هوایی ایران بیاندازیم و سوانح دردناکی را مرور کنیم که هزاران ایرانی را به مرگی دردناک دچار کرد. سوانحی که بیچاره گی و فرسودگی ناوگان هوایی ایران در آن نقش جدی داشت. حالا بماند دفعات بیشماری از نقص های فنی ناشی از فرسودگی که به برکت توانمندی های خلبانان ایرانی به خاطره ای هیجان انگیز برای مسافران بدل گشت و چه بسا می توانست با اندکی کم تجربگی به واقعیت تلخ بدل گردد.

بعد از همه ی این کشمکش ها؛ همین حالا و در زمان انتشار این مطلب یک فروند از 100 فروند ایریاس توافق شده، خاک فرانسه را به مقصد ایران ترک کرده و به سرعت به سمت مرزهای ایران پیش می رود تا برجام بتواند در اقدامی ملموس یکی از خوبی هایش را به رخ بکشاند. اقدامی که البته با پایبندی طرف های مذاکره به سایر تعهداتشان در باب برجام دیدنی تر خواهد شد!

شایان ذکر است، هواپیمایی که امروز وارد کشور می شود از نوع ایرباس 321 با ظرفیت پروازی 195 مسافر است که با اندکی تغییرات و حذف برخی کلاسهای پروازی می تواند تا 230 مسافر را پذیر باشد. بنا به آمار ایرباس از این نوع هواپیما تا کنون 1413 فروند تولید و تحویل مشتریان جهانی شده که حدود 1396 فروند آن اکنون در حال پرواز است.

airbus new02

این پرنده به گفته ی سازمان هواپیمایی کشوری امروز پنجشنبه حدود ساعت 14.30 به وقت ایران در فرودگاه مهر آباد به زمین خواهد نشست. گفته می شود از این پرنده در پرواز های داخلی ایران ایر استفاده خواهد شد.

 

ویدئو از داخل ایرباس ایران ایر:

{yendifplayer videoid=25}

 

لطفا پس از کلیک روی آیکون   تحمل کنید تا ویدئو بصورت کامل بارگیری شود

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ایرباس ۳۲۱ با طعم و عطر برجام! + ویدئو و عکس

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است