Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
سبز سواران بخوانند!

اطلاعات مهم در مورد طرح ترافیک خودروهای هیبریدی

شنبه | ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۳:۵۵ | کد خبر: CP- ۱۹۰۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
خودروهای هیبریدی به‌ دلیل انتشار پایین‌ترین میزان آلایندگی از پرداخت عوارض ورود به محدوده ی طرح ترافیک تهران معاف هستند و این معافیت تنها با چند اقدام ساده فعال می شود.
به گزارش کار پرس، براساس قانون خودروهای هیبریدی به‌ دلیل داشتن کمترین میزان انتشار آلایندگی از پرداخت هزینه ی عوارض طرح ترافیک معاف هستند، هر چند به گفته ی سرهنگ جبار زاده ممکن است در آینده در این قانون تغییری ایجاد شود.
 
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور تهران بزرگ می گوید: این خودروها به خودی خود قابلیت ورود به محدوده ی طرح ترافیک را ندارند و مالکان می بایست بلافاصله پس از خرید خودرو با مراجعه به سامانه اینترنتی مرکز صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران نسبت به ثبت پلاک خودروی خود در سامانه ی مکانیزه کنترل محدوده ی طرح ترافیک اقدام کنند.
 
سرهنگ جبارزاده ادامه داد: متاسفانه دیده می شود برخی از نماینده‌های فروش خودروهای هیبریدی برای جذب مشتری با انتشار آگهی چینین قلمداد می کنند که خودروهای هیبریدی بدون نیاز به طی مراحل لازم می‌تواند بدون محدودیت وارد طرح ترافیک شوند که این تلقی اشتباه بوده و در صورت عدم ثبت پلاک در سامانه و ورود به محدوده طرح ترافیک جریمه ی ورود غیرقانونی برای متخلفین ثبت خواهد شد.

وی در خصوص آمار این خودروها می گوید: به‌طور کلی در حال حاضر 3 هزار و 312 خودروی هیبریدی در کل کشور وجود دارد که 2 هزار و 523 دستگاه از این خودروها در تهران حضور دارند.

همچنین بر اساس اطلاعیه مرکز صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران هم اکنون با توجه به پایان مهلت ثبت نام سال 96 در سامانه، مالکین خودروهای هیبریدی می بایست تا پایان بهمن ماه 95 و بازگشایی مجدد سامانه صبر کنند. این اطلاعیه می افزاید امکان ثبت مجدد درخواست ها در اواخر بهمن فعال خواهد شد.

مرکز صدور آرم از مالکین خودروهای هیبریدی درخواست کرده از مراجعه ی حضوری به مرکز و یا برقراری تماس تلفنی تا اواخر بهمن ماه خودداری کنند.

بنا بر این اگر تاکنون نسبت به ثبت درخواست اقدام نکرده اید و تمایل به اخذ مجوز دارید توصیه می شود برای استفاده از این معافیت تا اواخر بهمن سال جاری صبر و سپس درخواست خود را در سامانه trafficlabel.tehran.ir  به ثبت برسانید.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اطلاعات مهم در مورد طرح ترافیک خودروهای هیبریدی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است