Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک مقام قطعه سازی اسپانیا پیش بینی کرد:

رشد قطعی صنعت خودرو ایران درچند سال آینده

شنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۰۳:۲۶ | کد خبر: CP- ۱۵۷۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
مدیر صادرات شرکت رایم اسپانیا می گوید، این شرکت قصد ورود به بازار خودرو ایران دارد، زیرا در سال های پیش رو صنعت اتومبیل سازی در ایران رشد می کند و ما نیز می خواهیم بخشی از این بازار مطمئن باشیم.
به گزارش کار پرس، «حکیم الجبلی»** روز جمعه درحاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ، این پرسش را مطرح کرد که چرا نباید از این تجارت سهمی داشت و در بازار ایران فعال تر بود؟

وی ادامه داد: ما با بازار ایران آشنا هستیم و پیش از اعمال تحریم های بین المللی با تهران همکاری تجاری داشتیم، اما متاسفانه مجبور به قطع همه این همکاری های تجاری شدیم.

الجبلی تصریح کرد: اینک ما با چند شرکت ایرانی ارتباط برقرار کرده ایم و تلاش می کنیم در آینده نزدیک روابط تجاری خود را از سر بگیریم، هر چند هنوز قراردادی منعقد نشده است.

این مقام تجاری اسپانیا، مهمترین رقبای خود را سایر شرکت های اروپایی دانست و گفت: قطعه سازان آلمانی، فرانسوی و غیره به لحاظ کیفیت محصول در سطح بالایی قرار دارند و رقابت در بازاری که همه آنها قصد ورود دارند، سخت است.

وی اظهار کرد: با این حال شرکت «رایم» حتی به خود این کشورها نیز قطعه صادر می کند و کشورهایی مانند پرتغال و فرانسه جزو بازار فروش این شرکت هستند.

مدیر صادرات شرکت رایم افزود: علاوه بر اروپا این شرکت محصولات خود را به کشورهای شمال آفریقا، جنوب آمریکا و بسیاری از کشورهای آسیایی مانند مالزی و اندونزی صادر می کند.

الجبلی تاکید کرد: برقراری ارتباط با شرکت های محلی و صادرات محصول، نخستین گام این شرکت برای ورود به بازار ایران است اما اگر کسب و کار پیشرفت کند و اعتمادها شکل بگیرد ما علاقه مند به انتقال فناوری به شرکت های محلی و تکمیل فرآیند تولید در داخل ایران هستیم و آن را پیشرفتی به نفع دو طرف می دانیم.

وی درباره تاثیر سیاست های آینده «دونالد ترامپ» رییس جمهوری منتخب آمریکا بر روابط تجاری دیگر کشورها با ایران گفت: در این مورد واقعا نظر روشنی نمی توان داد، اما ما بسیار امیدواریم تاثیر منفی چندانی نگذارد و می بینید که نهایت تلاش خود را به کار بسته ایم تا روابط تجاری گذشته خود را با ایران احیا کنیم.

 یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو صبح روز سه شنبه (25 آبان) با حضور 470 شرکت داخلی و 540 شرکت خارجی از 23 کشور آرژانتین، آلمان، اتریش، استرالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان، بنگلادش، تایوان، ترکیه، تونس، ژاپن، دانمارک، سوئد، فرانسه، چین، هلند، هند، مالت و کره جنوبی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه انواع قطعات یدکی خودروهای سواری و سنگین، خدمات پس از فروش، ماشین آلات تولید قطعات، مجموعه تزیینی خودرو، خدمات کارگاهی و لوازم کارگاهی خودرو، خدمات فنی مهندسی خودرو، تعمیر و نگهداری، محصولات پاک کننده خودرو و سایر بخش های وابسته به این صنعت، در فضای نمایشگاهی به وسعت 49 هزار مترمربع در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

به دنبال همکاری های بین المللی در بخش صنعت خودرو و امضای توافق نامه ها و قراردادهایی با شرکت های خودروساز بزرگ ایران با شرکت هایی همچون پژو، رنو و سیتروئن، مقرر شده است تامین کنندگان (قطعه سازان) خودروسازان ایرانی و طرف های خارجی نیز همکاری های خود را گسترش دهند.

«محسن صالحی نیا» معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 60 شرکت قطعه ساز ایرانی برای تامین و ساخت قطعات مورد نیاز خودروهای شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) در حال مذاکره هستند و ١٠ قرارداد در این زمینه نهایی شده است.

رضا رضایی رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو نیز به تازگی در یک نشست خبری گفت: اکنون برخی قطعه سازان داخلی قادرند تا 60 درصد قطعات مورد نیاز را برای محصولات مشترک خودروسازان داخلی و خارجی تامین کنند.

وی در مورد آمار تولید خودرو در کشور نیز گفت: تا پانزدهم آبان ماه امسال، 696 هزار و 599 دستگاه سواری، 48 هزار و 657 دستگاه وانت، 481 دستگاه مینی بوس، 549 دستگاه اتوبوس و هفت هزار و 141 دستگاه کامیون تولید شده است.

به گفته وی ، تولید انواع خودرو از ابتدای امسال تا پانزدهم آبان ماه، نسبت به مدت مشابه پارسال ‌30.9 درصد و تولید سواری 31 درصد رشد داشته است.

براساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو کشور در سال 1404 باید به سه میلیون دستگاه در سال افزایش یابد و یک سوم آن صادر شود.


منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رشد قطعی صنعت خودرو ایران درچند سال آینده

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است