Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سوزوکی و پژو با باتری‌های ایرانی جان می گیرند

پنج شنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۲۷ - ۰۳:۳۸ | کد خبر: CP- ۱۵۶۵ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
یک عضو اتحادیه باتری‌سازان با اشاره به ارتقای کیفیت باطری‌های تولید داخل، از استفاده از باطری‌های ایرانی روی خودروهای پژو فرانسه و سوزوکی خبرداد.
به گزارش کار پرس،  گویک نرسسیان امروز - چهارشنبه - در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو با اشاره به وضعیت تولید باطری در دوره پسا برجام گفت: صنایع تولید باطری خودرو در داخل کشور علی‌رغم تلاش‌های فراوان تولیدکنندگان داخلی برای عدم نیاز به محصولات خارجی به دلیل تحریم‌ها در سال‌های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شد؛ به طوری که بالا رفتن هزینه تامین مواد اولیه و همچنین عدم به روز شدن تکنولوژی کارخانه‌های داخلی برای تولید این محصول از پیامدهای تحریم‌های اقتصادی بود. این موضوع به خودی خود سبب افزایش قیمت باطری و عدم توان رقابت کالای داخلی با کالاهای مشابه خارجی شد.

وی در ادامه افزود: در زمان تحریم‌ها به دلیل عدم تولید کارخانه‌های داخلی با تمام ظرفیت، کشور نیازمند واردات شد و با سخت‌تر شدن روند قانونی در واردات کالا به داخل، پدیده قاچاق نیز به موازات واردات به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرد که این باعث شد تا کارخانه‌های داخلی با مشکلات فراوانی روبرو شوند و در فضای رقابتی کاملا ناسالم قرار بگیرند.

این عضو اتحادیه باطری‌سازان درباره صدماتی که قاچاق برای خودرو ها و بازار ایران می‌زند، اظهار کرد: قاچاق از دو نظر به بازار ایران صدمه زد. در ابتدا به دلیل این‌که این کالاها از سد گمرک عبور نمی‌کنند سیستم نظارتی برای قیمت گذاری آنها وجود ندارد و از سوی دیگر کیفیت کالاهای قاچاق اصلا قابل ارزیابی و نظارت نیستند و بدون هیچ‌گونه سیستم نظارتی وارد کشور می‌شوند که در این میان نیز تولیدات کشورهایی مانند کره با وجود بحران قاچاق بی‌رویه توانستند سهم قابل توجه‌ای از بازارهای فروش داخلی را کسب کنند.

برجام تولید داخلی را تقویت کرد

وی در ادامه بیان کرد: اکنون با برداشته شدن تحریم‌ها این فرصت فراهم شده تا با خرید قطعات و خطوط تولید تکنولوژی‌ها کشورهای پیشرفته بتوانیم در آینده‌ای نزدیک تولیدات داخلی را به لحاظ کمی و کیفی تقویت کنیم. در حال حاضر با از سرگیری رونق تولیدات داخلی در حوزه باطری‌های خودرو روند تامین مواد اولیه با کیفیت از کشورهای فرانسه، انگلیسی و ... آغاز شده است. هرچند به دلیل گران بودن تکنولوژی‌ها و عدم اجرای کامل قوانین رفع تحریم‌ها در بخش بانکی، برای انتقال تکنولوژی با مشکلات کمی مواجه هستیم.

این تولید کننده با اشاره به مزایای تولید داخلی بیان کرد: از دیگر مزایای این تولید داخلی می‌توان به تکنولوژی آن برای جلوگیری از آسیب زدن به سیستم برقی خودرو و پایین بودن میزان برگشتی اشاره کرد و با توجه به طول عمر باطری در مقایسه با متوسط جهانی نیز در حد مطلوبی قرار دارد و تولیداتی که صورت می گیرد در حال حاضر دارای استانداردهای JIS ژاپن و PSA فرانسه است و جزو اصلی‌ترین تامین‌کنندگان ایران خودرو و خودرو های پژو فرانسه و سوزوکی در داخل کشور بوده که تاییدات این دو خودرو ساز بزرگ جهان را نیز داراست.

وی با بیان این که در مجموعه خود هدف‌گذاری را به گونه ای انجام داده است که آینده‌ای نزدیک نه تنها بتواند نیازهای داخل کشور را تامین کند، بلکه به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید باطری خودرو در منطقه و آسیا تبدیل شود، گفت: در آغاز تولیداتی که داشتیم با بهره‌گیری از تکنولوژی گریدکست استفاده شد که در زمان خود تکنولوژی به روزی بود و با ادامه‌ی روند پیشرفت جهانی برای تولیدات بهتر نیز هم‌اکنون با تکنولوژی اکسپندمتال اقدام به تولیدات محصول می شود که استفاده از تکنولوژی اکسپندمتال با استفاده از دستگاه‌های ایتالیایی و آلمانی و همچنین تکنولوژی تست و آزمون آلمانی باعث شده این محصول هم‌اکنون از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار گیرد.

نرسسیان در ادامه گفت: در سال جاری و در سایه توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌گذاری‌ها دولتمردان درایجاد فضای حمایت از تولید داخل با استفاده از ضوابط موجود تا حدودی زیادی با ورود کالای قاچاق به کشور برخوردهای قانونی صورت گرفته که این امر خود سهم بسزایی در ادامه‌ی حیات تولید داخل و رشد کمی و کیفی محصولات داخلی داشته است.

وی با اشاره به بازار صادراتی باطری های ایرانی گفت: در حال حاضر این باطری تولید داخل با همکاری صنایع خودرو کشور به صورت محصول مکمل به کشورهای عراق، افغانستان و سوریه صادر می‌شود و با توجه به اثبات کیفیت بالای این نوع باطری، هدف اصلی آن و صنایع باطری سازی نه تنها تامین نیاز داخل بلکه ورود به بازارهای جهانی است؛ به طوری که در فاز نخست قصد داریم کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس را به عنوان بازار هدف تامین کنیم و سپس برای تامین باطری کشورهای دیگر نیز وارد عمل شویم.

این تولیدکننده داخلی همچنین در خصوص اعمال قوانین مالیاتی برای تولیدکنندگان داخلی و اثرات آن بر روند شتاب تولید گفت: در صورتی که قوانین مالیاتی برای همه واحدهای تولیدی به صورت یکسان اجرا شود هیچ تاثیر سوء و منفی در توزیع و تولید نخواهد داشت.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سوزوکی و پژو با باتری‌های ایرانی جان می گیرند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است